"Elitloppet är ett riktigt slaktarlopp"

Sv: "Elitloppet är ett riktigt slaktarlopp"

Som Opalens ägare sa : "- I USA körs det allt färre heatlopp. Istället avgörs de stora loppen med kval och final med några dagars mellanrum.
- Varför inte förnya Elitloppet på samma sätt? Kvalheat ena helgen och final veckan efter. Då skulle skaderisken garanterat halveras." tror jag nog säkert att det låter bättre...

Eller vad tror ni? För att minska på skaderiskerna som finns idag på de stora stjärnorna. Elitloppet är ju stort, o det är påfrestningen för hästar. Först finalen o sedan Elitloppet. Uj.......Men det är ju ALLAS drömmar att se sina hästar starta i Elitloppet.

Var inte det Copiad som varit med o tävlade i Elitloppet 2 ggr eller var det nån annan häst? Vilken? Har ju ett guldfiskminne :crazy:
 
Sv: "Elitloppet är ett riktigt slaktarlopp"

Det finns ett par hästar som sprungit elitloppet två gånger. Exempelvis Mack Lobell, Moni Maker mfl.
 
Sv: "Elitloppet är ett riktigt slaktarlopp"

COPIAD, oxå! Har frågat gubben det :angel:
 
Sv: "Elitloppet är ett riktigt slaktarlopp"

Oh, my good! Nealy måste då tycka att Elitloppet var en baggis! 6 ggr är MYCKET!!! :eek:
 
Sv: "Elitloppet är ett riktigt slaktarlopp"

Zoogin gick väl också 2ggr. Vad händer med hästen om man har kval på lördagen och final på söndagen? Kan det slita mindre på dem?
 
Sv: "Elitloppet är ett riktigt slaktarlopp"

Thai Tanic har startet to ganger, i fjor og i år. Ble nr to i fjor og nr fire i år :)
 
Sv: "Elitloppet är ett riktigt slaktarlopp"

Ja det sa jag inget om ;). Gjorde dom inte en låt åt honom med :D?
 
Sv: "Elitloppet är ett riktigt slaktarlopp"

Det vet jeg ikke, følger ikke så godt med :) Men arbeider i norske utgaven av Ronden, så får med meg resultatene ihvertfall :)
 
Sv: "Elitloppet är ett riktigt slaktarlopp"

Varenne og Steinlager også fast sistnevnte ble jo skadet i det siste.

Er litt usikker på hva jeg mener om den saken her. Det er ingen tvil om at det er stor belastning.

I tillegg tenker jeg at det er forskjell på de som kjører kval 1 og kval 2 - da det er helt forskjellig tid til finalen.
 
Sv: "Elitloppet är ett riktigt slaktarlopp"

Copiad vann tydligen både 94 och 95 :). Kul att se elitloppen på youtube ;).

Att detta sliter på hästarna tror jag inte det är något snack om. Vissa tåler kanske det mer än andra men det sliter, det gör det absolut.
 
Sv: "Elitloppet är ett riktigt slaktarlopp"

Inte???? Klart det är en STOR påfrestning att dom startar 2 ggr samma dag.
Som du sa, endel tål mycket bra medans det finns klenproppar om man säger så. Fast jag tycker fortfarande ända sen jag var liten att elitloppet är ett ganska hårt lopp. Men det är ju allas drömmar att få sina hästar startade där! :)
 
Sv: "Elitloppet är ett riktigt slaktarlopp"

Jag skrev slarvigt. Jag menar att det sliter enormt :). Ser ut som om att jag menar något annat i min text :).
 
Sv: "Elitloppet är ett riktigt slaktarlopp"

Victory Tilly gick väl minst två ggr i Elitloppet....Blev ju visserligen skadad sista gången..
 
Senast ändrad:
Sv: "Elitloppet är ett riktigt slaktarlopp"

Varför ställer man då upp i det?
Going Kronos gjorde ju bort sig totalt, i alla fall Ludde. Starta en 4 åring i sveriges största lopp. visst har Going Kronos visat strålande resultat, men nu tror jag hästen tappat greppet, för orutinerad för så har stora tävlingar. Kommer bli en ''galopp' travare. Synd på tanke med hans lovande framgång. Men hästar håller inte alltid, iaf inte psykiskt, men ludde var mycket villig att dra honom på Solvalla. Oseriöst enligt mig. Och hästen fick grepp i banan, men han orkade inte det syntes klart och tydligt, och då gick Going Kronos sista utväg... ...galopp
 
Sv: "Elitloppet är ett riktigt slaktarlopp"

Moni maker har startat i tre elitlopp...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 277
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Hästnyheter (Göteborgs-posten) 21-åriga Emma Emanuelsson från Lerum rider sitt första år på seniornivå. Men konkurrensen där skrämmer henne inte. I...
Svar
0
· Visningar
1 103
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Göteborgs-Posten) Zeb Lindberg är en tvättäkta cowboy från Bokenäset. En bonde till häst som rider sina egna vägar...
Svar
0
· Visningar
1 052
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Göteborgs-Posten) Näst efter fotboll är hästar och ridning den sport som orsakar flest skador. Och allra vanligast är skador som...
Svar
0
· Visningar
651
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp