Elproblem Hjälp!!

Eastwick

Trådstartare
Har en Volvo V70 med 7 poligt uttag, Boj Bravo med 13 poligt uttag. Har funkat klockrent i massa år. Nu lagom till besiktningen vill inte innerbelysning samt höger positionsljus bak och vänster bakljus fungera. Kopplar jag släpet på en bil med 13 poligt så fungerar allt utom vänster bakljus. Har haft isär allt och gjort slut på en hel flaska elektronikspray. Bilen ger ström, det har vi mätt... Blir faktiskt helt galen på detta, har googlat men hittar inget riktigt bra...
 
Jag hade liknande bekymmer (fast 13-poligt på bilen, 7-poligt på släpen) och inget funkade. Lämnade in till verkstaden, det visade sig vara brott på en kabel i ena balken. De fixade, nu funkar allt.
Jag beskyllde också kopplingen först, men när inte bakljuset funkade trots byte av lampa och annan bil fick jag felsöka annat.
 
Har också haft elproblem som inte kunde ledas till varken bil/koppling/sladd eller lampor.
Brott på nån kabel nånstans. En klurig kompis letade genom elen på släpet och hittade. Vi hade aldrig hittat det på egen hand.
 
Vid den typen av problem börjar jag med att kolla alla plintar, skarvar och anslutningar. Kablar får sällan avbrott längs sin längd, utan problemet är så gott som alltid korroderade kabelskor, glappande och/eller korroderade skruvplintar, eller dessa förbannade klämskarvar.
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som kan bringa klarhet i mitt dilemma innan jag sliter mitt hår? Hästsläpet och bilen ska besiktigas på onsdag och har idag fått...
Svar
14
· Visningar
7 215
Senast: Rea
·
P
Utrustning Mitt släp är sålt, så idag bestämde jag mig för vad jag ska ha för nåt... Det blev ett Boj (inte så svårt val, värre vad man skulle ha...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 196
Senast: Joura
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp