Bukefalos 28 år!

Elsataket med distans?

Boerperd

Trådstartare
Jag ska dra om några staket på gården och funderar på om man kan lösa det hela utan att ha gångar mellan hagarna?!

Har ni några kluriga ideer på distanser till eltråden?
Hur har ni löst det?
 
Sv: Elsataket med distans?

hur menar du? Räcker det inte att ha en vanlig tråd mellan hagarna? Typ en "jättestor hage som sen delas upp i många små-principen"?
Eller får inte hästarna komma åt varandra över staketet/ha enskild strömförsörjning?
Det finns ju hur mkt olika slags isolatorer som helst så kolla in om det är något som skulle passa :)
 
Sv: Elsataket med distans?

Måste man ha distans men det räcker med 50-60 cm är det smidigt att om man har trästolpar skruva på en "T"-bräda ovanpå och sätta isolatorerna på varje ända, samtidigt som man har en vanlig undertråd. Då äter de ner allt gräs men kommer inte åt att slåss ordentligt.
 
Sv: Elsataket med distans?

Vi har kört på färdiga distanser, hållbara o ser ordentligt ut, vet att vissa gör egna av smala brädor annars...

22917224.jpg
 
Sv: Elsataket med distans?

Dom är experter på att dra ner trådarna mellan hagarna... Vevar med frambenen!
 

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
980
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Behöver lite hjälp med aggregat då det jag har slutat funka. Behöver en matarkabel som är typ 7 meter mellan staketet och jordspättet...
Svar
0
· Visningar
263
Senast: aglaonema
·
Anläggning Hej alla kloka! Jag har löst alla utfodringar hemma på gården med automatiska lunchgrindar. Timern fungerar som de ska, men det som...
Svar
13
· Visningar
2 806
Hundavel & Ras Jag har börjat fundera på att skaffa en till hund. Bor i generationsboende på vår hästgård med skog och hagar där vi har en nättare...
2
Svar
25
· Visningar
2 167
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Tråden för spår
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp