Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 391
Det som stör mig med Q är ändå att saker ska KLARNA så förbannat när hon åker. Vilken roll menar hon på att hon har som ska få oss att se ljuset? Om hon är kommandoran/ulv så då jäklars får hon sova i garaget nästa gång hon kommer på besök O_o
alltså det har ju hänt sedan DL1 att jag tänkt att jag vill göra en @LenaH och syna Q - däremot vet jag inte om det gynnar leken att göra så, men det skulle räta ut några av mina frågetecken.....

alltså det har ju hänt sedan DL1 att jag tänkt att jag vill göra en @LenaH och syna Q - däremot vet jag inte om det gynnar leken att göra så, men det skulle räta ut några av mina frågetecken.....

Jag tror att BW hade pushat för Q om hon hade varit ond och inte tigit. Nu får vi fokusera på vem som kan vara kommandoran!!

men på allvar så blev du på riktigt mycket skum med den kommentaren ?
om du har en roll som kan "syna " mig med tanke på de inlägg du lagt om mig så borde det varit gjort nu- faktiskt??
Du fortsätter att stiga på min misstankelista - tyvärr

Sen vetefan om Artline fortfarande är hetaste kandidaten till att vara ulv - borde hon ha börjat röstningen på en kollega då, när de redan förlorat två stycken på rätt kort tid? Eller är hon kommandoran som letar fett alibi? Hmmm. Snurris var ond och hon valde i DL1 att lägga en tredjeröst på Habina, inte på Artline. Ska jag vara lite fundersam på en annan aspekt - Habina har åkt svintidigt i många lekar hittills, jag hade i allafall försökt spara på henne ett tag om jag var i lyan och inte röstat på henne i DL1 om jag inte *måste*
jag är ju fortfarande inne på Ferrari som min främsta kandidat.

Jag velar fram å tillbaka när det gäller Artline, men som du säger så låter det lite konstigt att om de var i lyan ihop att Art lägger första rösten på Snurrfian. Samtidigt har väl inte så många funderat på Snurrfian innan den rösten eller har jag missat ngt? Så Artline kanske tror att det är en udda röst och att ingen ska följa?

men på allvar så blev du på riktigt mycket skum med den kommentaren ?
om du har en roll som kan "syna " mig med tanke på de inlägg du lagt om mig så borde det varit gjort nu- faktiskt??
Du fortsätter att stiga på min misstankelista - tyvärr
som sagt efter DL1 när du var jäkligt skum så hade jag den tanken (du fortsätter läsa in saker jag inte skriver i det jag skriver) Och när jag skriver syna som LenaH brukar göra så brukar ju LenaH rösta på den person hon vill syna - eller hur??

Jag tror att BW hade pushat för Q om hon hade varit ond och inte tigit. Nu får vi fokusera på vem som kan vara kommandoran!!
åh andra sidan tror jag det är för sent för det iaf med tanke på att rädda ängeln- men jag håller @paddigton som mycket misstänkt att iaf vara i lyan just nu.....

som sagt efter DL1 när du var jäkligt skum så hade jag den tanken (du fortsätter läsa in saker jag inte skriver i det jag skriver) Och när jag skriver syna som LenaH brukar göra så brukar ju LenaH rösta på den person hon vill syna - eller hur??
för mig säger det bara att du inte haft möjligheten att syna mig så jag vetefan vart jag har dig ? du brukar inte vara så dålig på att följa det som händer---

för mig säger det bara att du inte haft möjligheten att syna mig så jag vetefan vart jag har dig ? du brukar inte vara så dålig på att följa det som händer---
att jag tror jag vet är en annan sak än att jag vet...
Sedan kanske du ska kolla på var jag har röstat senaste två dagarna - det är inte på dig.....

Kastar in denna igen och grönmarkerar rösterna på Habina som Q missat

Ferrari röstar Habina, MikaTela-mirtai
Paddington röstar MikaTela, Q4/MikaTela-ferrari
Snurrfian röstar Habina, Q4-quarter4ever
Habina röstar Snurrfian
Blacksmithfarm röstar MikaTela, MikaTela-snurrfían
quarter4ever röstar
MikaTela (för sent), MikaTela-snurrrfian
bollen__ -röstar MikaTela, MikaTela- snurrfian
Artline röstar Mirtai, MikaTela - Snurrfian
Mirtai röstar Artline, Q4- Artline

fio röstar Habina, Q4-quarter4ver
TeamLundVer röstar missar, Q4/MikaTela-q4e
Dentaku röstar Artline, Q4-ferrari
Jfrelin röstar Ferrari, Q4
cirkus röstar Artline, Q4- q-ändrar till Artline

MikaTela röstar Dentaku, Q4
[/QUOTE]

att jag tror jag vet är en annan sak än att jag vet...
Sedan kanske du ska kolla på var jag har röstat senaste två dagarna- det är inte på dig.....
ja jo det gjorde du igår- men du ändrade röst-min främsta anledning att hållla dig åt mer åt det goda hållet just nu
Jag vill ju ha dig på den goda sidan.
Jag får bara inte riktigt ihop det helt enkelt..........

Kastar in denna igen och grönmarkerar rösterna på Habina som Q missat

Ferrari röstar Habina, MikaTela-mirtai
Paddington röstar MikaTela, Q4/MikaTela-ferrari
Snurrfian röstar Habina, Q4-quarter4ever
Habina röstar Snurrfian
Blacksmithfarm röstar MikaTela, MikaTela-snurrfían
quarter4ever röstar
MikaTela (för sent), MikaTela-snurrrfian
bollen__ -röstar MikaTela, MikaTela- snurrfian
Artline röstar Mirtai, MikaTela - Snurrfian
Mirtai röstar Artline, Q4- Artline

fio röstar Habina, Q4-quarter4ver
TeamLundVer röstar missar, Q4/MikaTela-q4e
Dentaku röstar Artline, Q4-ferrari
Jfrelin röstar Ferrari, Q4
cirkus röstar Artline, Q4- q-ändrar till Artline

MikaTela röstar Dentaku, Q4
har jag missat??
sorry
var nog väldigt upptagen med att försvara mig ( för det har jag gjort !! ) men ibland är försvar mer av resonemang än direkta anklagelser hit och dit sas-....

Kvar i leken 11 deltagare
Ferrari
Paddington
Blacksmithfarm
quarter4ever
bollen__
Artline
Mirtai
fio
TeamLundVer
Dentaku
cirkus

Om man tar hänsyn till 1/3-dels regeln borde det vara två onda kvar. Så två av 11, övriga 9 är goda.

Roller kvar:
Goda
Emil
Alfred
Ida
Griseknoen
Alma & Anton
Krösamaja
Katthultare (2?)

Onda
Amerikasekten - borde vara 2 kvar.

Kvar i leken 11 deltagare
Ferrari
Paddington
Blacksmithfarm
quarter4ever
bollen__
Artline
Mirtai
fio
TeamLundVer
Dentaku
cirkus

Om man tar hänsyn till 1/3-dels regeln borde det vara två onda kvar. Så två av 11, övriga 9 är goda.

Roller kvar:
Goda
Emil
Alfred
Ida
Griseknoen
Alma & Anton
Krösamaja
Katthultare (2?)

Onda
Amerikasekten - borde vara 2 kvar.

vill gärna se ditt resonemang om vilka 2 som torde vara onda utifrån dina andra resonemang
:) ( och jag håller med om att det borde vara 2 kvar- max )

vill gärna se ditt resonemang om vilka 2 som torde vara onda utifrån dina andra resonemang
:) ( och jag håller med om att det borde vara 2 kvar- max )
jag har för många kvar att gå igenom, men Ferrari är fortfarande kvar på min lista. Artline funderar jag också över men tror det är lite för "enkelt" att två ulvar var uppe redan i DL1, även om jag inte helt tycker att första rösten på Snurrfian frikänner henne....

Sedan har jag börjat fundera över Cirkus, såg detta inlägg från dig:
14. cirkus håller en ganska låg profil ändå! Och jag funderar allt på om hon inte skulle kunna vara på den onda sidan i denna leken trots allt ? verkar tro att jag skulle vara kommandoran? Jag tror ju att den personen som har den rollen gör så lite som möjligt för att sticka ut just för att inte riskera att lynchas - så det resonemanget köper jag inte ! Verkar vilja elda på mot mig ( upplever jag det som ) så här är en jag definitivt vill kolla upp - en potentiell ulv för mig

Det här skrev du igår - vad tror du om Cirkus idag?

Det är än så länge ingen vidare röst-rad med Artline, Q4, Q4/Artline
och Cirkus undrade varför jag ändrade min röst från dig igår.

jag har för många kvar att gå igenom, men Ferrari är fortfarande kvar på min lista. Artline funderar jag också över men tror det är lite för "enkelt" att två ulvar var uppe redan i DL1, även om jag inte helt tycker att första rösten på Snurrfian frikänner henne....

jag tenderar att hålla cirkus mer åt det goda hållet faktiskt- men hon kan å andra sidan lura trosorna av mig :laugh:
du borde ju ha sett min uppdatering av er alla i leken nu?

Nä, jag tror inte att Q behöver bli synad.
Jag tror att BW redan har frågat på henne (det hade i allafall jag gjort vid det här laget) om jag var skum idag med mitt drivande på Q så var det helt enkelt så att jag förstod att BW inte skulle outa sig och säga -bah - q är ond...däremot så tänkte jag att om jag driver på rätt så hårt så lär BW våga haka på ifall att q är frågad som ond. Nu var det fio och Snurrfian som hakade på. Jag tror inte att fio är BW. Alltså är jag rätt så säker på att Q är god.

Men hur kan du veta huruvuda min röstrad inte är något vidare eller inte?
Ingen av de två har åkt än!

Där tjongade det stenhårt i min ulvradar

Plötsligt så åkte Paddington högt på min ulvradar.
Hon påstår att min röstrad inte är något vidare innan någon av de jag har röstat på har åkt. Det kan hon bara veta om hon är ond. Det gör att jag också börjar betvivla om Artline verkligen är i lyan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden
  • Födda 2022
Tillbaka