Emil i Lönneberga - Amerika Biljetten (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lobelia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 505
  • Visningar Visningar 53 391
Men samtidigt kan de väl inte vara helt oförsiktiga i en räddningsaktion heller. Risken blir ju i så fall att de bara lynchas en efter en eftersom de avslöjat sig.
I och för sig... Men jag har suttit i en lya där hela lyan outade sig vid en röstning för att skapa lottning och kom undan med det ganska länge (tror det stod 4-4 den lynchen...) För " så skulle de aldrig göra"...

men hade inte det blivit till att ev blotta lyan då? Om du åkt och det visade sig att du var god så var det väl en röst som verkligen skulle stå ut och som skulle granskas i detalj?
jo det är sant, men jag funderar mera över att varför välja en som inte är så misstänkt? om det skulle rädda snurrfian?

I och för sig... Men jag har suttit i en lya där hela lyan outade sig vid en röstning för att skapa lottning och kom undan med det ganska länge (tror det stod 4-4 den lynchen...) För " så skulle de aldrig göra"...
jo sånt händer ju och jag är populär bland lyor att alla lägger sina röster på mig, det har hänt mer än en gång.....:p

Jag är iallafall inte i lyan och det vore ytterst olämpligt att lyncha ut mig, det gynnar bara ulvarna isåfall. Tycker det är jättesvårt att hitta någon ond här kan jag säga.. dessutom ska jag till jobbet om 10 minuter så jag måste dra ihop en teori om någon jäkligt strax. :banghead:

Jag är iallafall inte i lyan och det vore ytterst olämpligt att lyncha ut mig, det gynnar bara ulvarna isåfall. Tycker det är jättesvårt att hitta någon ond här kan jag säga.. dessutom ska jag till jobbet om 10 minuter så jag måste dra ihop en teori om någon jäkligt strax. :banghead:
vad tror du om TLV då?

Om vi då utgår från att Quarter är god (eftersom majoriteten här tror det) så ser röststatistiken ut som följande.

Ferrari - Habina, MikaTela, Mirtai
Dentaku - Artline, Quarter, Ferrari
TLV - ingen, Q4/MikaTela, Quarter
Fio - Habina, Quarter, Quarter
Mirtai - Artline, Quarter, Artline
Paddington - MikaTela, Q4/MikaTela, Ferrari

Vet inte vart jag vill komma med detta. Sitter bara och spånar.

sedan tror jag att det är möjligt att fio eller TLV kan vara i lyan, samtidigt tycker jag bollen__ har en poäng i dennes teori om TLV.

Nä. Jag ändrar mig.

Blacksmithfarm ändrar röst till TeamLundVer

För jag tror inte att lyan hade råd att stå vid sidan och se sin kollega röstas ut. Då är det fio eller TLV som är möjliga kollegor - TLV följer min första röst på fio idag, vilket faktiskt skaver. Att hon gick från ändringen Q/MT tillbaka till Q skaver det med. Jag undrar jag om det inte är en ulv som gömmer sig här?
Och så tycker jag nog att fio har känts genuin i sitt försvar efter att jag röstade på henne.

TLV lägger ju en tidig röst på Q igår och röständrar sedan. Som Q påpekar så kan det ha fått några att tro att TLV är BW och hade info om Q. Jag tycker dock inte att det förekom några sådana tankar igår? Ingen skrev iallafall ut det öppet i tråden, om man jämför med förra leken där vi var flera som trodde att BSF hade info om Paddi när hon inte hade det.
Men pga röständringen så lär TLV inte ha haft info om varken Q eller MikaTela.
Om Q är god, så tänker jag att TLV inte bör vara ond? Väldigt onödig röständring att göra som ond i det fallet när de isåfall hade chans på att få ut en god.
Om Q är ond, tja som ond spelar det väl ingen roll vem av dom som åker om inte den ena har en viktigare roll än den andra men då bör hon ju inte ha lagt den första rösten på Q ifall Q är kommandoran. Vi vet ju att MikaTela inte var det.
Finns lite för lite skrivet av TLV men jag tycker att röständringen trots allt ger henne ett plus i kanten, för är både hon och Q goda, känns den rimlig, och den känns även rimlig om TLV är god men Q ond eftersom hon då förmodligen inte vet Qs roll. Men att göra den röständringen som en ond TLV tycker jag känns rätt orimlig.
Menar du denna, @Paddington?

Nej jag får ta en ny kamp med sonen nu känner jag :cautious: så baserat på det jag skrivit tidigare väljer jag att lägga min röst på någon son jag tror visat att hon har lite extra information om lyan.

TLV röstar på fio

Skrivit tidigare? Du menar någonstans bland dina 14 inlägg :D

Om jag hade haft extra information om lyan hade jag väl inte skrivit ut det i tråden ?

Det känns mer som om du hugger tag i mig tidigt för att jag är uppe på tapeten och jag tycker din motivering är väldigt svag och det skaver för mig.. Jag tror du eventuellt sitter i lyan och därför hakar du på BSF . Ok någon tunn motivering men det är allt jag har just nu då jag måste åka typ för 2 minuter sedan.

fio röstar på TeamLundver

jo det är sant, men jag funderar mera över att varför välja en som inte är så misstänkt? om det skulle rädda snurrfian?
Sant, men vilka var alternativen?

Att inte rösta på Snurrfian gör att denne borde ha röstat på dig istället (Artline rösterna kom så sent så de var inte på tapeten när Ferrari röstade)

16:28 Artline röstar på Snurrfian
18:19 cirkus röstar på quarter4ever
19:58 fio röstar på quarter4ever
20:13 Blacksmithfarm röstar på Snurrfian
20:46 bollen__ röstar på Snurrfian
20:55 Ferrari röstar på Mirtai
21:08 quarter4vever röstar på Snurrfian
21:09 Paddington röstar på Ferrari
21:12 TLV röstar på q4
21:12 Dentaku röstar på Ferrari
21:20 Mirtai röstar på Artline
21:26 Snurrfian röstar på Q
21:29 cirkus ändrar sin röst till Artline

Kikar lite på röstmotiveringen:
Men... eftersom jag inte alls vet ut eller in angående Snurrfian och Q så gör jag såhär.

Ferrari röstar på Mirtai

För att rösten i DL1 på Artline fick både Art & Habina på fler röster än MikaTela. Och i DL2 la Mirtai fjärde rösten på Q så det stod 3-4 till MikaTela och Quarter. Räddningsförsök av kollegan?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden
  • Födda 2022
Tillbaka