Emmaljunga Cangaroo???

Arabis

Trådstartare
Vill gärna ha lite synpunkter på den vagnen. Har mest hört negativt om den, tyvärr.

* Hur tippkänslig verkar den vara?
* Hur mkt kan man lasta i varukorgen, utan att den åker fram & skavs sönder mot framhjulet?
* Hur är den att lasta i bil, den ska bli väldigt lång ( men platt), ryms den i en " vanlig" kombi?
* Om man har ett långt barn, så ska fotstödet göra att de får sitta med böjda ben, iom att det inte går att justera, hur trivs barnen med det?

Skulle vilja ha en Emmaljunga vagn med svängbara hjul, som går att få tag på för en rimlig peng. Detta verkar vara ett av alternativen.

City Jet funderar jag oxå på, ngr erfarenheter av den?
 
Sv: Emmaljunga Cangaroo???

Vi har en Cangaroo, som vi är nöjda med.

*Jag har aldrig varit rädd att den ska tippa/välta, förutom första promenaden med nyfödd:)
*Våran varukorg har gått sönder lite, man får tänka sig lite för när man lastar (det går att lasta matkasse och blöjpaket).
*Vi har en Saab 95, där får den plats utan problem. Det går även att packa mkt på vagnen eftersom den blir så platt.
*Min son är bara 17 månader så jag vet inte hur det blir med långa barn. Han sitter iaf bra.
 
Sv: Emmaljunga Cangaroo???

Tack för dina svar.
Fler frågor.....

*Behöver du plocka bort framhjulet när du ska lasta in den i bilen?
*Hur lång är din son?
*Har du haft Citykorg på den, & isf kan man fälla ihop & lasta i bil med den på?

Ngt annat du kan säga om den? ( positivt el negativt..?)
 
Sv: Emmaljunga Cangaroo???

*Jag tar inte bort framhjulet när jag stoppar den i bilen.
*Jag tror han var ca 80 cm på 1 årskontrollen.
*När man har citykorgen så måste man lyfta av den när man fäller ihop chassit.

Positivt: lätt att köra på alla underlag, fungerar bra i mycket snö eftersom framhjulet går att låsa. Lätt att fälla ihop.

Negativt: Lite bred och lite lång, märks när man går i affärer. Att barnet är vänt från den som kör vagnen. Vi fick ta bort citykorgen vi 5-6 månader och då ville jag gärna se min lilla plutt.

Det är vad jag kommer på just nu...
 

Liknande trådar

Småbarn Vår son är 2 år, och 91 cm lång och väger 14 kg, idag har vi en gammal Emmaljunga som används som dagisvagn/sovvagn hemma och sedan en...
2
Svar
22
· Visningar
8 369
T
Övr. Barn Letar ny vagn då vi ska byta ut våran kombivagn mot något smidigare. sonen är nu 17 månader och väger ca 14 kilo så vill ha en vagn...
Svar
12
· Visningar
1 266
Senast: Snovind
·
L
Gravid - 1år Jag och sambon är ute i god tid (bf först i mitten av aug-10) och bara kikar runt lite allmänt på vad som finns i barnvagnsväg. Vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 113
Senast: Luden
·
  • Låst
Övr. Barn Nu ska jag skapa en tråd Blixtra kommer att se som ett tecken på personlighetsutveckling :D Eskil har ju vuxit ur den suveräna...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 657

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp