Sittvagn/sulky till långt barn

SpanskaLoppan

Trådstartare
Vi har en Brio Smile som vi har varit jättenöjda med. Men sonen får inte plats i sitsen längre, det är för kort sittyta så fäller man ner fotstödet så glider han ner och sitter med all vikt på grenremmen...

Vad finns det för vagnar med lite större sits och plats för långa ben?
Vi använder vagnen mest som viloplats vid längre utflykter numera så jag tänker att en sulky kan funka bra med. Jag vill ha svängbara hjul fram, bonus om de går att låsa men inget måste. Fullt liggläge då han som sagt mest vilar/sover i vagnen.
 
Vi har en Brio Smile som vi har varit jättenöjda med. Men sonen får inte plats i sitsen längre, det är för kort sittyta så fäller man ner fotstödet så glider han ner och sitter med all vikt på grenremmen...

Vad finns det för vagnar med lite större sits och plats för långa ben?
Vi använder vagnen mest som viloplats vid längre utflykter numera så jag tänker att en sulky kan funka bra med. Jag vill ha svängbara hjul fram, bonus om de går att låsa men inget måste. Fullt liggläge då han som sagt mest vilar/sover i vagnen.

Vi hade Emmaljunga Scooter 4 S som jag tycker stämmer väl in på dina önskemål. Dock ej helt plant liggläge, men ett rejält viloläge. Våra barn sov jättebra i den. Vid ett par tillfällen sov t o m dåvarande femåringen i den. Den har dessutom jättebra, flexibel sufflett och är riktigt fin att köra :). Rek starkt!!
 
Brio Smile är ju lite känd för att ha liten och kort sittdel, så de flesta växer ur den.

Tipsar om Babyjogger city mini GT. Stooor sittdel med hög maxvikt. Fullt liggläge och stor sufflett. Fällbart fotstöd finns inte från början men kan köpas till. Men vi har inte tyckt att det behövs, så stor är sittdelen.

Vänder på en femöring och superdmidig ihopfällning och blir liten och platt ihopfälld :)
 
Vi har en Brio Smile som vi har varit jättenöjda med. Men sonen får inte plats i sitsen längre, det är för kort sittyta så fäller man ner fotstödet så glider han ner och sitter med all vikt på grenremmen...

Vad finns det för vagnar med lite större sits och plats för långa ben?
Vi använder vagnen mest som viloplats vid längre utflykter numera så jag tänker att en sulky kan funka bra med. Jag vill ha svängbara hjul fram, bonus om de går att låsa men inget måste. Fullt liggläge då han som sagt mest vilar/sover i vagnen.

Britax be motion plus är också rymlig, gillar verkligen våran. Fälls ihop med en hand. Har fällbart fotstöd och hantag som går att juatera vilket många likande vagnar saknar.
 
Tack för tips om både vagnar och trådar!

Hittade en Emmaljunga scooter 4s på annons i min närhet och var och tittade, och köpte, igår. Superhärlig vagn verkligen. Sonen är mycket nöjd han med, "oj! Fiiiin vang!" Var det första han sa :laugh:
 
  • Gilla
Reactions: ako
Tack för tips om både vagnar och trådar!

Hittade en Emmaljunga scooter 4s på annons i min närhet och var och tittade, och köpte, igår. Superhärlig vagn verkligen. Sonen är mycket nöjd han med, "oj! Fiiiin vang!" Var det första han sa :laugh:
Kul! Hoppas (och tror) att ni blir lika nöjda som vi var. Jag sålde vår med sorg i hjärtat när ingen åkt i den på ett halvår och jag konstaterade att vagneran absolut var över. Den var verkligen den bästa av alla de 7 vagnar av lite olika slag vi har avverkat till 3 barn.
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har idag en Britax B-trast älskar vagnen med har den mest för att vi inte visste om 2.5åringen ville åka eller ej. Den går alltså...
Svar
11
· Visningar
748
Senast: Monifa
·
Gravid - 1år Nu är det dags att börja leta efter sittvagn! Har nu en gammal Brio med liggdelen i, men nu vill jag byta till en lite nyare och bättre...
Svar
8
· Visningar
1 304
Senast: ako
·
T
Gravid - 1år Var och köpte en ny vagn igår! Vi har en teutonia fun hemma, den fungerar kanon, är jättenöjd! Men vill ha en vagn som blir mindre som...
Svar
3
· Visningar
852
Senast: TheOne
·
M
Övr. Barn Vår son är snart två och vi vill ha tag i en smidig sittvagn/sulky till honom. Vi har en Emmaljunga Cerox nu som vi ska sälja eftersom...
Svar
11
· Visningar
2 009
Senast: ulda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp