Bukefalos 28 år!

Emmaljunga duo edge

Sv: Emmaljunga duo edge

Ska du ställa vagnen i förrådet så skulle jag ha en lyft som du lätt lyfter ur vagnen och bär med dig bebisen upp, oftast somnar de ju när man vart ute med vagnen och att väcka en bebis är INTE populärt ;)

Ta bort hjulen tycker jag låter drygt, men det är ju jag, min vagn fäller jag ihop på någon sekund bara och nästa är den inne i bilen. De jobbiga med vår lilla kombi är att det inte går att ha med sig en massa packning + vagnen. Storhandlar vi när vagnen är med så får vi packa varorna i bilen.
Men jag vill köpa mig en ny bil, jag vill ha en V70 och sambon är lite inne på en chrysler voyager ;)

Jag har varit väldigt anti rymdfärje-vagnar men nu har jag mer och mer fastnat för dem. Skulle mkt väl kunna tänka mig en liten smidig sulky som man lätt har med sig på semestern och som inte tar någon plats.
Fördelen med min vagn är att den är en sittvagn med fullt liggläge. Hade en mjuklift i när Rasmus var liten, sen bädda jag i sittdelen och nu när han är vaken så mkt kan han sitta upp och somnar han fäller jag den lätt. Men det är ingen vagn jag skulle gå med på stan och handla. Men ute i skogen.

Jag går ca 1 mil i skogen nästan varje dag. På vintern så gick vi samma runda tillsammans på helgerna.
 
Sv: Emmaljunga duo edge

Men går det inte att ha en lift i vagnen som man kan bära upp bebisen i??Har sett sådanna,tror jag.
Våra bekanta konkar upp hela deras vagn när dom kommer och hällsar på, det verkar inte allt för krångligt.Eller så tar dom bara upp hård liften(överdelen på vagnen).
Vi tar häldre av hjulen på vagnen än att köpa en ny bil just nu, men sen blir det nog en nyare större bil om ekonomin tillåter;)

Jag har helt enkelt kärat ner mig i emmajungas vagn:love:
 
Sv: Emmaljunga duo edge

Tror det blir väldigt trångt med en mjuklift också.
En kompis har en brio happy med hårdlift ser precis ut som emmaljungan och hennes 5 månaders fyllde upp hårdliften på längden, dottern blir dessutom superförbannad på det hårda "locket" som vagnen har.
Jag tycker det är superläbbigt att köra vagn i trappor och det är ju inget som rekomenderas heller. Hårdliften funkar ju säkert bra i början men de går upp i vikt väldigt fort ;)

Jag älskar emmaljungas färger, speciellt -08. Jag var bombsäker på att jag skulle ha en emmaljunga tills jag satte mig ner och skrev upp + och - då blev det brion ändå, vi fick lägga designen åt sidan och tänka på hur långa vi är, hur vi använder vagnen, hur stor bilen är (Vi måste plocka av hjulen på EL) osv.
Är rätt kul, här ute kör alla brio och när man åker in till stan så kör stadsborna emmaljunga ;)
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 422
Senast: Squie
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
1 884
Senast: Hellhound
·
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
880
Senast: GoLightly
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2024
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp