En 8-årings betraktelse!

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare Yamaha
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 874
Status
Stängd för vidare inlägg.
Y

Yamaha

Vi firade julen med tjocka släkten som vanligt. Och som vanligt blev barnens morfar lite överförfriskad, dock inte otrevlig.
När alla åkt hem för kvällen säger dottern på 8 år:
- Morfar var full ikväll.
-Ja, säger jag, men han brukar ju bli det, så det är ju inte så konstigt.
-Ja, säger dottern, jag såg på hans ögon att han var full.
-Jaså, säger jag nyfiket, hur kunde du se det på hans ögon?
-Han ler inte lika mycket med ögonen när han är full..

Jag blev stum i säkert en minut... Vilken alldeles underbar betraktelse av min 8-åriga ängel....

Något att fundera på till nästa jul: Varför ler inte morfar med ögonen när han är full??

Sv: En 8-årings betraktelse!

För att man är så borta i huvudet så allt motoriskt mattas av. Jämför med någon som sitter och dagdrömmer, deras ansiktsuttryck är inte heller helt med, och deras blick tämligen känslolös. :idea:

61 som tittat och EN som bemödat sig med att svara!

Kimzor: visst är det så, men jag tycker det var insiktsfullt och väldigt gulligt att en liten 8-åring ser och tänker på det viset..

Ja, det tycker jag också. :) De är intelligenta, de små liven. ;)

Vilken uppmärksam liten tjej. Hade jag nog inte lagt märke till i den åldern. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Vad tycker era 8-åriga barn om? Framförallt flickor. Vad är poppis? Vill överraska min kompis barn när jag kommer förbi, men känner...
Svar
12
· Visningar
915
Senast: clusia
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 839
Senast: Bullen22
·
Relationer Idag sa jag till min pojkvän/sambo att jag imorgon skulle packa ihop det mesta utav mina grejer för att flytta hem till mina föräldrar... 2
Svar
35
· Visningar
4 883
Senast: Mela99
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare... 2
Svar
25
· Visningar
7 504

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka