En Berger Picard-valps skakande berättelse

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare salander
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 4 544
S

salander

Min första kyss:
IMG_0766.jpg

Min första vänstersmocka:
IMG_0782.jpg

Min första högersmocka:
IMG_0784.jpg

Jag var bara en enda stor nostryffel:
IMG_0829.jpg

Ondskan härjade nära mig:
IMG_0788.jpg

Hallå, ondskan? Lite uppmärksamhet, tack!
IMG_0789.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: En Berger Picard-valps skakande berättelse

sjuuuukt söt! berätta gärna mer om rasen, hur är de jämfört med briard?

hur är det med tillgängligheten och arbetsförmågan? jag har dessvärre träffat en hel del briarder som varit lite knepiga i huvudet och som har haft stora brister i tillgängligheten.

hur är det med tillgängligheten och arbetsförmågan? jag har dessvärre träffat en hel del briarder som varit lite knepiga i huvudet och som har haft stora brister i tillgängligheten.

Svårt att säga eftersom hon bara är 8,5 månader än så länge. Hon blockerar sig lätt när något händer för första gången, men kan ta till sig det bra andra gången.
Jag får nog återkomma när hon blivit lite större!

jag tänkte att du kanske träffat några vuxna ;). de är ju så ovanliga att jag inte sett någon i verkligheten utan bara på bild. sanslöst vackra är de hur som helst, jag är väldigt förtjust i skäggiga hundar och de har en väldigt fin kroppsbyggnad.

jag tänkte att du kanske träffat några vuxna ;). de är ju så ovanliga att jag inte sett någon i verkligheten utan bara på bild. sanslöst vackra är de hur som helst, jag är väldigt förtjust i skäggiga hundar och de har en väldigt fin kroppsbyggnad.

Jag har träffat valpens föräldrar, och en tik (ljuvlig!) och en hane från förförra årets kull. Men innan dess hade inte heller jag träffat någon Picard live. Min valp kommer från den andra kullen Picarder som fötts i Sverige.
Pappan är blodspårschampion.

Så söt!

Min kusins tjej har en berger, himla fina när dom växt på sig:)

Jag har träffat valpens föräldrar, och en tik (ljuvlig!) och en hane från förförra årets kull. Men innan dess hade inte heller jag träffat någon Picard live. Min valp kommer från den andra kullen Picarder som fötts i Sverige.
Pappan är blodspårschampion.

Hej!
Jag undrar om det kanske är en Atengaflus valp du har där el? Vilket år din valp född?? Jag äger nämligen en Picard på snart 2 år som nämligen är från den andra kullen som är fötts i Sverige... År 2008 föddes två kullar i Sverige sen en (vad jag vet) år 2009 och nu är två till kullar på väg år 2010.. Men det är roligt att se andra Picarder vi träffar inte på några så ofta :)

Min hund är iaf fortfarande Väldigt livlig, envis, vaktig men också väldigt snäll mot allt, men tycker vissa saker är läskiga.. Nu är ju min Picard oxå lite trögtänkt vilket dom inte ska vara men han är världens goaste får ofta höra att folk tycker han är väldigt snäll.. Han låser sig dock oxå vid nya saker och när det händer mkt runt om men han är inte dum för vill han inte göra något då gör han det ej.. är väldigt svår att motivera och han agerar först och tänker sen vilket har försvårat träningen en aning.. Så vi har inte riktigt kommit på vad vi ska hitta på att göra än förutom spår som är det bästa både han och jag vet och han är en naturbegåvning!

Det var väl lite om hur min hund är iaf för dom intresserade..:)

:love: Vilken otrolig sötnos!!! :love: *smälter*

(och sambon inflikar att det var ett snyggt rasnamn eftersom han är StarTrek-fanatiker och gillar Captain Picard. Ja, han är en nörd...:p)

Liknande trådar

Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 310
Senast: TantAgda
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 538
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 169
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 470
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår