En dag med KP-hästen i Grindemåla

Det är strålande solsken när andelsägarna i KP-hästen träffas på Thomas Jonssons anläggning i natursköna Grindemåla. Det går att känna förväntan i luften när besökarna nyfiket inspekterar alla vrår på anläggningen och kommer nära de mäktiga djuren.
– Det är roligt. Det är kul att se på nära håll hur man sköter hästarna. Man förstår vilket jobb det ligger bakom, från morgon till kväll, för att få det att funka på en så här stor anläggning. Jag förstår att all tid går åt, säger Bo Sandström.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det gick inte att ta miste på att jag var nöjd med hästvalet till veckans andra hopplektion. Bästa Dunja – fina fröken långöra – bästa...
Svar
0
· Visningar
412
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag brukar göra en (underbar!) rawfood frukoströra baserad på groddade nakenhavrekorn. För det ändamålet så groddar jag en stor bunke...
Svar
0
· Visningar
340
Senast: cassiopeja
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 419
Senast: Tinuri
·
Träning Min kära mor tar ju hand om hästeriet åt mig när jag jobbar t ex kväll eller natt. Dvs hon tar in, byter ev täcken, släpper ut och sånt...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 785
Senast: Babe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp