En eller flera?

T

Tican

Har du oftast med dig en eller flera hästar när du åker ut och tävlar??!
 
Jag, min sambo + Chris (var stallhjalp) brukar ha allting fran 3 till 8 med oss tillsammans pa tavling.
Vi far bara plats med 8 i lastbilen!! Hade vi haft plats for flera hade vi haft flera.
Innan vi hade denna lastbilen fick vi bara plast med 4, och det gick ocksa....Men nar man har plats for fler, varfor inte?? ;)
 
En. Har två jag tävlar och som går samma klasser, men kan inte köra dem tillsammans :( Men nästa helg ska jag tävla båda, har lånat både bil och transport till dess. Jag SJÄLV i ena bilen, oroar mig nog mer för det än tävlingen. Har haft körkort två månader. Visst att jag har kört transport en hel del under den tiden, men har alltid haft någon med mig. Dessutom är den vägen inte vidare rolig, framför allt pga alla dessa djur.
 
Har just nu bara en häst att tävla, Tävlade en annans häst ett tag, men gör det inte nu längre.
Nästa år så blir unghästen 4 år och ska ut och tävla, fast det bli ju inte på samma dag som den äldre rutinerade hästen.
 
En ponny, men åker nästa alltid tillsammans med en kompis, men jag rider bara en på tävlingen oftast. Annars har jag tävlat upp till tre hästar på samma tävling och höll på att gå under under sista omhoppningen. Det ska jag aldirg göra om, inte förrän jag har bättre kondis i alla fall. :crazy:
 
jag tävlar iofs, dressyr men jag svarar iallfall, Jag har oftast bara med en häst då dom inte rider samma klasser finns klasser som passar båda har jag med båda. Men det är mkt enklare att bara ha med en häst mindre stressigt och lättare att koncentrera sig när man bara har en häst att lägga all koncentration på.
 
Är det bara våra hästar som alltid är så otroligt jobbiga om man har mer än en på samma ställe? = att de bara gnäggar till varandra, blir mer eller mindre galna när de måste gå ifrån varandra mm. Och då är de ändå vana att ridas ensamma hemma, tas ut en och en från hagen osv. Men på tävling är de ändå helt "galna" i varandra..

Och svaret på frågan är alltså: flera ibland men oftast en, är så mkt smidigare.

//jo7 :bump:
 
har "bara" en ponny så jag tävlar bara den, men skulle inte ha något emot ännu en till. Om det bara inte vore så dyyyyrt med häst skulle jag lätt ha flera.
 
1....har bara en som jag tävlar med för tillfället. men när jag red B-ponny hade jag med mej två st.
 
mellan hästarna rä det inga problem värre med mamma isåfall ;), donnan blir helt galen när hon ser henne börjar gnägga och knasa så mamam får alltid gå undan då jag ska rida henne :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Flera svenskar är klara för ridsportens världscupfinaler, som i år avgörs i Saudiarabien. Det är ett land med stora brister när det...
Svar
5
· Visningar
832
Senast: Freazer
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Emma-pemma
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
604
Senast: Fiorano
·
Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 033
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp