En fin grön rosett

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det fick jag med mig hem efter helgens KM-dressyr :banana:
Samt två st 8or på galoppvolterna (att efterföljande diagonal renderade en 4a talar vi tyst om) samt 7a på inridningen och kommentaren Rakt, det har ALDRIG hänt förut.

Fick typ ingen framridning innan, blev någon miss i min planering. Men lilla Mistel gillar tävling och att det är främmande hästar på framridningen, hon frustar och piper och vill visa upp sin vackraste sida. Så man behöver bara sitta och plocka ihop all gratis framåtbjudning :D
Glömde kasta spöet innan jag gick in på banan men som tur var såg inte domaren det och jag lyckade kasta bort det i smyg :angel:

Poängen var väl inte skyhöga (58,9%) men absolut det bästa jag ridit för en extern domare. Nästa mål är att rida en LC på över 60 % för en extern domare och sen ska jag börja tävla LB.

Dottern var jättebesviken speciellt efter LBn eftersom både hon och ponnyn kan bättre. Men hon har varit sjuk en vecka och ponnyn har inte gått pga att hon haft knutor på ryggen vid sadelstaden. Inte det lättaste utgångsläget.
Domaren tyckte dock att hon skulle vara jättenöjd med över 62 % (4de plats )i LC på en fjording. Men det var ju inte LCn hon satsat på utan LBn
Det gick iallafall över lite när hon fick åka och pussa lite på medryttarhästen senare.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp