En fråga om hästpass

SusieQ

Trådstartare
Hittade inget svar på det här i någon annan tråd, så jag gör en egen.
När man skickat in alla papper till ASVH kommer det upp på hemsidan att de kommit i deras "postlåda". Jag skickade in på två ston 7 och 16 år gamla plus ett föl, saken är den att fölet är sålt och jag skrev en lapp till dem att fölet var sålt med adress och namn på köparna.
Men eftersom han inte är gammal nog att lämna mamman än har vi inte skrivit ngt kontrakt, vi skulle göra det vid betalning/leverans. I "postlådan" på ASVHs hemsida står det efter fölets namn "köpekontrakt begärt". Ingen har hört av sig/begärt något kontrakt av mig. De andra hästarna har ingen notering och är således ok (antar jag).

Min fråga är nu, är det meningen att man själv ska gå in på deras sida och kolla vad de har "begärt" eller ska man vänta på att de faktiskt begär det av mig?:confused:
Ursäkta om det här blev lite luddigt men jag tycker att hela den här passgrejen är luddig.
 
Sv: En fråga om hästpass

När jag har skickat in mina så har det kommit brev om det behövts någon komplettering.
Är ju möjligt att dom skickat brevet till köparna istället för dig.
 
Sv: En fråga om hästpass

ja det är ju möjligt men de måste ju i så fall skicka kontraktet till mig innan det kan skickas in för jag måste ju skriva på. Får väl ringa och höra med dem.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag skulle gärna vilja få lite tips på hur jag enklast gör med mitt kommande hästköp:-) Hästen i fråga finns redan hos mig då jag haft...
2
Svar
26
· Visningar
3 623
Senast: limona
·
Äldre Fick detta på mailen och undrar om någon går på sånt här längre och betalar in summan det som står nästan längst ner " m, de enda pengar...
Svar
5
· Visningar
1 399
Senast: Billy
·
Ekonomi & Juridik Om tråden ligger fel får moderator flytta. I en uppkommen situation har jag blivit kontaktad av en person som fått en häst som jag...
Svar
17
· Visningar
3 535
Senast: Kafferosta
·
T
Ekonomi & Juridik Jag och min sambo har köpt en häst tillsammans:love:. På ägarbeviset vi har skickat in till ASVH står båda våra namn, men på det...
Svar
2
· Visningar
1 325
Senast: lobell
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Semester.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp