En fråga till....

R

Rallebralle

Hur mkt mat ska jag ge Vera nu?
Innan så gick vi ca:tre timmar per dag och hon fick 6 dl RC.labbefoder.

Hur mkt ska hon ha nu med noll motion och ständigt liggande.
Hur ska jag roa henne när hon inte får gå?Lite hjärngympetips önskas....glöm alla sökövningar.... :crazy:
Hon måste ju bli helnipprig snart.
Jag med..... :crazy:
 
Hon har inte ökat i vikt men det har ju bara gått en vecka än så länge.
Och jag har dragit ner men inte så mkt......ska göra det idag då,dvs servera 2dl*2ggr. :D

Förra svängen som jag hade hund(dvs tusen år sedan) så kunde man köpa nå´t slags puffat ris ,ingen näring bara bukfylla,finns det fortfarande?

Det gavs till våran labbe då hon hade så lätt att lägga på sig,det och pedigree pal.. :crazy:
allt enligt rekomendationer från vetten :p
 
rispuffar finns fortfarande.

hundar vänjer sig ganska snabbt vid att äta mindre foder. vill du ändå ge henne snabbare mättnadskänsla kan du blöta upp fodret.
 
Maskinpoppade (utan olja/fett) popcorn är jättebra bukfylla. Labbar har ju lite större tuggbehov än många andra raser och då kan det vara svårt att bara ge 2 dl 2 gånger dagligen. Alternativ om du kan köpa lightfoder så hon ändå får så pass att det tar lite tid att äta.

Hur mår hon annars?
 
He he min vovve heter oxå Vera!!

(intresseklubben noterar jag vet :smirk: )
 
finns det ??? var hittar man det idag då? jag har letat men inte funnit.

Är det bra att blöta upp det då?vETTEN SA ATT DET INTE VAR SÅ BRA ......KOMMER INTE PÅ VARFÖR MEN DET VAR EN ANNAN ANLEDNING ÄN TÄNDERNA IAF. :confused:

sORRy,,Caps lock slog till..... :D
 
Hon mår bättre och bättre....men inte i psyket...hon måste få stimulans i skallen annars så blir jag knäpp.(hon också)
Jag kan inte gå när det har blivit mörkt då skäller hon på allt...typ cycklar,bilar.....det har hon inte gjort innan så det måste ha med understimulans att göra(min version alltså,har ni nå´n annan så är det välkommet) :angel:
Jag går upp vid kvart över fyra på morgonen för första rundan......och jag har "råkat" öka till fem ggr per dag.
tycker så synd om henne som får sitta i sin bur hela tiden. :cry:
Nu har vi en totaltid på femtio minuters prommis om dagen...skitkul för henne som minst får gå tre timmar i vanliga fall,leka med sina hundkompisar,spåra,söka,bada...stackars jycke. :(

Annars så läker det fint vi var hos vetten idag o kollade lite,jag var ändå där med ett gäng katter så hon fick följa med,vi ska ju inte ta bort stygnen(häftklammorna) ännu utan det blir i nästa vecka och då ska hon röntkas också.
 
Kan du inte köra henne till någon bruksklubb eller annat ställe med lite fart i så kan ni väl sitta och ha picknic. Bara sitt/ligga och titta på massa spännande. Då blir hon kanske lite trött. Alternativt gå och kolla på någon fotbollsmatch för barn eller liknande. Åk och kolla nu i helgen på någon agilitytävling. Blir hon trött av sånt?

ta bilen till stan och parkera så du inte behöver gå så långt och sätt dig där.

Eller åk ner till Skrubba Gård och kolla på alla djuren, ta med picknic.

Tja, allt jag kom på just nu. Sen finns det ju massor av saker att lära henne som inte kräver en massa fysisk aktivitet. Lär henne vad strumpa, kalsonger är, så har du snart en jättebra smutsklädesplockare i huset. Jättebra att lära in när du ska tvätta. Då när hon är frisk så är det bara att be henne samla in alla strumpor och kalsonger i lägenheten så slipper du. :D

Lycka till!
 
Ja :bow:...vad är targeting?? :confused:

Ni ser ...kan inte ett skit..... :angel:

Kaza,om du läser detta så kan du få lite kantareller av mig för sökövningar.....kan man träna kantarellsök innomhus??? :p
 
:D smart det där med strump-filling-plockare.

Vi har också en gård en bit härifrån,kanske man skulle åka dit en sväng,ett problem bara....det finns en stor sjö där och om hon inte får bada så (tror jag) blir hon ledsen.
 
Jag tackar för erbjudandet, men vi hittade ett helt hav idag av kantareller. :D :D :D :banana:
Skulle ut och gå med hunden och samtidigt plocka lite blåbär till min paj :d och så plötsligt så finns de överallt. :banana: Jag som aldrig hittar guld annars.


Om någon blev avundsjuk över blåbärspajen så kan jag glädja Er med att jag gav upp efter att ha plockat 2-3 dl blåbär. Det var ju dötrist :crazy: Så det blir nog blåbärsmuffins istället. :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: annaovega
·
Katthälsa Tant siames är 12 år i vinter och har aldrig haft urinproblem. Tills nu. I skrivande stund är hon helt nyopererad för urinsten. Stenar...
Svar
1
· Visningar
614
Kropp & Själ Snälla skjut mig. Nu. Eller ge mig en kropp som fungerar. Hade jobbig mens innan och tänkte att jag testar minipiller och ser om det...
2
Svar
23
· Visningar
2 367
Senast: Keb71
·
Hästhantering Köpte en ny häst i veckan (unghäst). Den är inte jättehanterad men snäll. Kan lyfta hovarna utan problem osv. Den går på bete med mina...
2
Svar
23
· Visningar
3 731
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp