En frustrerad tråd.

@Rialavargen Lipar en del här med. När det har hänt en liten olycka och jag har kommit in i säkert förvar på toaletten brukar min pojkvän ställa sig utanför, fråga hur det är med mig och sen säga till mig att det här är inget jag ska skämmas för. Då kommer tårarna.

@valborg Undersökningarna är ju faktiskt jobbiga, så det är inte konstigt att du drar dig för det. Min pappa har också en del problem, men man har inte kommit fram till om det hör ihop med hans cancerbehandling och/eller strokemediciner, eller om det är någon mag- och tarmsjukdom. Han gick igenom hela proceduren med koloskopi mm och sen slutade med att dom tappade bort alla hans provsvar så han behövde göra om det. Han är så obekväm med alla dessa undersökningar så han har fortf inte gjort det.

@athena_arabians Har skrivit upp namnen på dom, ska ta och ringa och hoppas att jag kan få en tid det här århundradet :angel: så får vi se vad dom säger. Anafylaktisk chock låter inte kul :crazy:

Tror jag får ta och ha en medicinlapp i plånboken, låter ju som en väldigt bra idé. Har inte ens tänkt på det innan :S Får lägga till det i ICE-kontakten också.



För egen del tycker jag nog att tröttheten är det jobbigaste. Jag kan utan problem sova 12-16 timmar per dygn. Ibland uppdelat, ibland i sträck. Jag är alltid trött, jag har till och med somnat på föreläsningar och i andra sammanhang. Det enda jag har provat som faktiskt hjälper är Celsius (energidrycken). Jag har provat en del piller och tillskott som ska ha uppiggande effekt i mina dagar, men Celsiusen är det enda jag faktiskt kan känna skillnad på. Jag är överlag inte så förtjust i energidrycker, men jag kan inte föreställa mig att inte ha dom tillhands nu. Bara tanken på att skriva en 7-timmarstenta utan en Celsius är en mardröm :nailbiting:
 
@hemlig: Alla i min närhet vet att de måste säga till att jag står på diverse mediciner (finns lista i plånboken) i händelse av en olycka och jag är medvetslös. Jag är mycket infektionskänsligare än tidigare och mitt jobb är inte ofarligt. Medicinerna är också inlagda i min telefon under ICE-informationen.

Lägga in en lista i telefonen låter smart.
Jag har börjat nytt jobb och har provanställning ett halvår. Att då säga att jag har en kronisk sjukdom känns riskabelt, även om de inte får diskriminera för det så vill jag inte ta risken.
 
Lägga in en lista i telefonen låter smart.
Jag har börjat nytt jobb och har provanställning ett halvår. Att då säga att jag har en kronisk sjukdom känns riskabelt, även om de inte får diskriminera för det så vill jag inte ta risken.

Nä, det skulle jag inte heller göra. Så länge du har information i plånboken och telefonen (plus att jag tror inte ditt jobb är lika riskabelt som mitt!) :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 765
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 335
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 015
Senast: Viva
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 597
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp