En fundering kring sadel med sprucken söm.

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare venkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 824
V

venkan

Jag lånade en väns sadel nu nyligen eftersom jag ska köpa ny till min valack. Hade den i ca 1 vecka.
När jag fick den hade den legat i ett kallt garage i över 1 år utan att bli smord eller liknande.
Det första som gjordes var att tvätta av sadeln med sadeltvål och sedan fetta in den.
Idag lämnade jag den åter och efter ett litet tag ringer min vän och säger att jag tagit sönder sadeln. Jag svär på allt jag har att jag aldrig gått emot med sadel, tappat den eller liknande en enda gång. men hon säger att det måste jag gjort för det har tydligen hänt under denna vecka.
Dum som jag var så kollade jag inte efter om det fanns några skador på sadeln sen innan.

Det som hänt är tydligen att en söm på vänster sida av sadeln har spruckit. Det är inga repor på sadeln utan endast detta. OM jag nu hade gått emot med sadeln någonstans så hade det ju inte bara spräckt en söm. Det hade verkligen synts.
Sadeln är ca 8 år gammal (stubben).

Kan det inte vara så att sömmen spruckit pga att sadeln legat kallt och varit torr och sedan tagits in i värma och blivit smord??

Hjälp, jag skäms jätte mycket men vet helt hundra att jag inte åsakat den någon skada. :confused:

Sv: En fundering kring sadel med sprucken söm.

hallå??? hjäälp:bump:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
28 254
Utrustning Hej, har haft mycket sadel bekymmer med mitt fullblod. Sadelprovare häromkring har jag redan tagit ut men antingen tycker dom att det är...
Svar
17
· Visningar
4 066
Senast: Oknytt
·
Avel Hej hej! Hur skulle ni ta ställning till om man har en häst på stuteri och ger stuteriet tydliga instruktioner om vad som gäller och... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
34 520
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka