En gjord på täcket...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Minime
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 931
M

Minime

Har köpt ett fleecetäcke idag, men det är bara en gjord på det. Funkar det att använda på natten? Eller kommer hon ha det under magen på morgonen ist... :grin: Det är bara svansrem (tror jag) men jag borde ju kunna sy dit två D- ringar till och använda bensnören ist, föredrar det...

Var egentligen lite dum som köpte det men det var klubbdagar på Granngården och 50% på fleecetäckena och jag blev lite insnöad på det :p Såg ju nu att hade jag åkt på Hööks ist så hade jag ju kunnat få ett med kryssgjordar för bara några fler slantar... bör jag byta?

Sv: En gjord på täcket...

Jag var också dit, ville gärna ha ett, men jag verkligen hatar att deras fleecetäcken bara har en gjord eller ingen alls :(

Jag hade bytt täcke. ;)

Ja dumt är det, dom har tre modeller, två utan gjordar och en med bara en gjord... hade ju kunnat haft en av varje sort ist! :idea:
I bogen ser det ju smart ut, remmarna är sydda i ett V och mot en lodrät rem (låter lustigt med det är ju så! :D ).

Det är ju det jag funderar på om jag borde göra.. snurrar det mkt är det ju inget vidare med bensnören heller :crazy: kan ju bara tänka mig hur obekvämt det kan vara med ett bensöre upp i... :p

Under magen är nog ingen jätterisk, men snett kommer det garanterat att åka, mer eller mindre. Rullar hon så mer. Byt täcket och köp ett med gjordar, eller sy på kryssgjordar själv?

Bensnören undviker jag på täcken de ska sova/ligga i, blir så lätt stramt.

Har fröken täcke på sig över natten så ligger hon garanterat (har man täcke behöver man ju inte ens kika vars man lägger sig, men blir ju inte skitig ändå...). Rullar inte vad jag vet, men att hon ligger räcker ju till för att täcken med kryssgjordar ska hamna på sne...

Byter det nog hellre än att börja sy själv :D Då vet man aldrig hur det slutar!

Man kan ju ha en elastisk täckesgjord ovanpå täcket :idea: brukar funka för mig iaf

Har funderat på det, men tanken är att det ska användas som pyamas och som extrafoder under regntäcke på dagarna, alltså dygnet runt oftast. Och att ha nåt som spänner runt kroppen hela tiden tror jag inte är så bekvämt...

Fast... jag kan ju använda elastisk gjord på natten bara :idea: för det kommer ju inte glida snett under regntäcket!

jag har ett med bara en gjord och det sitter utmarkt.. sitter nastan battre an dom med kryssgjordar sa det beror nog mycket pa hur det sitter pa hasten

Jaså!? Det lät ju bra! Har inte provat mitt än, men förhoppningsvis ås passar det, tyvärr är det inte ställbart i bogen så det är bara att hålla tummarna.

Har ju blivit ett litet dilemma av detta. Alternativet till detta täcket är ett med kryssgjordar från H**ks, men det hade T-spännen i bogen och det har jag inge vidare bra erfarenheter av och gillar det inte alls... :crazy: Men men, ska prova hur det med en gjord ligger, och sen får vi se hur det blir.

Ja svansremarna har jag inte mkt för. Tycker det måste var himla risk för otrevliga skav om/när täckena hamnar snett, då ligger det ju och skaver direkt mot svansroten :crazy:

*KL*

Nu har jag iaf varit hem till hagen och provat och det låg super! Gjorden tror jag var designad för hästar med större omfång än min :p men det satt som en handske i bogen så förhoppningsvis kommer det ligga stilla. Annars får jag kompl. med elastisk täckesgjord! *Note to myself: Köp ny gjord.*

Liknande trådar

Utrustning Jag köpte i all hast ett begagnat regn/flugtäcke för ett tag sen, alltså ett som är regntätt över hals, rygg å kors men nät på resten...
Svar
7
· Visningar
1 596
Senast: Shixle
·
Kropp & Själ Jag kommer snart förlora förståndet... Jag har "alltid" haft ganska lätt för att få svamp, redan sen tonåren. På den tiden var det... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
23 267
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är ganska engagerad i miljöfrågor och tycker att det är oerhört viktigt att värna om miljön. Jag tycker också att det är helt hål i...
Svar
0
· Visningar
477
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Köpte min 7 åring för 1 år sedan. Han har haft problem med lastning innan jag fick honom då han lastades med linor och aldrig fått någon...
Svar
17
· Visningar
5 160

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka