En liten fråga ang. Sadelunderlägg

Twihard

Trådstartare
Hej jag bara undrar lite kort om man kan ha vanliga ridschabrak under en bomlös sadel eller om det är något speciellt man måste ha under? :)

Sv: En liten fråga ang. Sadelunderlägg

Man måste ha en pad under med speciella inlägg som ger en kanal för ryggraden eftersom dom flesta bomlösa(iallafall "soffkudde" modellerna) inte har några egna paneler.:laugh:

Beror på vilken typ av bomlös sadel du menar. Jag rider med vanligt schabrak under Trekker Master och ST Dressage t ex.

Jag har beställt hem en Chezz Iberico med flyttbara paneler. Ska jag ha speciell padd under denna ändå? Mig spelar ingen roll, bara det blir rätt. :) Alltså menar, gör inget om man måste specialbeställa ngt.

Det ska man inte behöva då den ju har paneler som ersätter padden med ilägg som du måste ha till "soffkuddemodellerna" :), berätta gärna om sadeln sen hur den är att rida i, har oxå funderat på en sådan.

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
942
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 302
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Oseriös avel 2023