En liten fråga bara

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fnurra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 686
F

Fnurra

Om ett sto får ett föl med en icke godkänd hingst , då blir väl fölet inte registrerat? Vad händer då om hingsten blir godkänd senare? Får fölet gröna papper då? :confused:

ALLA hästar kan registreras. Dock blir de placerade i olika register beroende på varför stammen inte är fullt godkänd för rasen.

Oavsett om hingsten blir godkänd senare eller inte får hästen samma "registreringsklass", det är vad hingsten var när stoet betäcktes som gäller.

Jag vet inte om reglerna ändrats nu, men förut när Irco Mena och Cortez inte var godkända använde vissa stoägare dom ändå och hästarna fick inte gröna papper. De fölens papper ändrades inte efter att deras fäder senare blev godkända.

Liknande trådar

Avel Till sommaren väntar mitt sto föl och har börjat fundera lite på vad det finns för alternativ att registrera avkomman i? Mamman är...
Svar
1
· Visningar
341
Senast: Görel
·
Avel Har ett sto som gick in i månad 9 nu. Har känt sparkar sedan någon månad tillbaka och rörelsena blir bara fler och fler. I månad 6 va...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: Freazer
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll... 2
Svar
25
· Visningar
3 256
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 055
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Fälttävlans-tråden 2025