En liten fråga...

Mitrolle

Trådstartare
Någon som vet något om märkningen P&R på sadlar? Har en flatback som det står C.C på lädret men annars är det bara märkningen P&R vid "knapparna" på framvalvet.
Ska tydligen vara en Oxfordsadel, men jag hittar inte att det står nånstans på den.
Nån som har nån gissning??

De tillverkades åt en svensk ridsportgrossistfirma som hette Poulsen & Ragoschy (reservation för felstavning). Har för mig att det var hyfsade mellanprisklassadlar. CC betyder close contact.

:bow: tack för svaret!! Men är det då en Oxfordsadel eller heter den P&R? Har nämligen inte hört varken det ena eller det andra tidigare :)
Hur gammal tror du den kan vara, om du skulle gissa? Den är väl använd och jag skulle gissa på minst 5 år.

En sån sadel har jag också..!
Precis en sån. :eek:
;)

Ska du sälja den?
För hur mycket, om jag får fråga? :o :)

Nej jag har precis köpt den :) Så jag ville bara veta lite mer om den, eftersom jag köpt den begagnad och inte visste just nåt om den.
Jag gav 2500:- för den :D så jag tycker att jag gjort ett fynd eftersom den är i bra skick.

Okej! Ja för min del spelar det ingen roll, för den är i bra skick, men det är bara kul att veta ungefär :)
Tack för svaret! :bow:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
659
Senast: cowgirl81
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
16 159
Senast: ildiko
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 731
Senast: Bullen22
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna... 2
Svar
31
· Visningar
4 469
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka