en liten fråga

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare strawberrywhite
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 967
S

strawberrywhite

jag har en yorkshireterrier hane och min kompis en chihuahua tik och jag har en fråga tror ni det går och para dom eller blir det för stora valpar om man parar yorkshire terrier och en chihuahua. alltså blir det för stora valpar för chiahuahuan att bära i magen?

Sv: en liten fråga

eller jag vet inte vad min kompis säger men jag har funderat på det och skulle vara roligt. hon söker en chihuahua hane men det är lite svårt att hitta.

asså jag frågar ju bara om det blir för stort för henne, är bara liten intressead har inte sagt att vi ska para dom heller.

Ja hanen är för stor. Så behöver du inte fundera på det mer :smirk:

Ja hanen är för stor. Så behöver du inte fundera på det mer :smirk:
Precis! Valparna kan bli för stora för tiken och då måste ni snitta henne och då är det inte lika "roligt" längre... vet inte vad ett kejsarsnitt kostar, men nog går det väl på ett antal tusenlappar.

All avel ska ha ett syfte. "Kul" är inte ett syfte.

eller jag vet inte vad min kompis säger men jag har funderat på det och skulle vara roligt. hon söker en chihuahua hane men det är lite svårt att hitta.

Eftersom att det finns chihuahua-kennlar i Sverige, borde det även finnas godkända avelshanar för detta ändamål. Din vän kanske kunde ta kontakt med en sådan om hon vill avla på sin tik?

fast nu var det hon med hanhunden som ville avla på sin hund vad jag förstod det som.

Kan ju vara svårt att få tikar om hunden inte är meriterad tex...

Men det stod ju att hennes kompis sökte en hane till sin tik, men att det var svårt att hitta.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en ~2.5 kg chihuahua och vi åker ofta med kollektivtrafik. Han är reaktiv och skäller på andra hundar :devil: men håller käften när...
Svar
4
· Visningar
207
Senast: geting
·
Hundhälsa Har en tik och en hane sedan några år tillbaka. Ikväll lyckades de smita ihop och para sig! De hade precis lugnat ner sig lite, i en...
Svar
14
· Visningar
1 845
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 313
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 592
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka