en liten fråga... :)

zazza girl

Trådstartare
ha en liten fråga , kanske en dum , men vad menas med disciplinerna hoppning och dressyr ..????

kan någon vara snäll och förklara de för mig ... :)

:bump::bump::bump::bump:

Sv: en liten fråga... :)

min klubb här hemma ska hålla två tävlingar nu i vår och enligt dom så skulle tävlingarna vara disciplinerna hoppning och dressyr ...

men vet inte redigt vad det innebär .. ha aldrig hört det innan....

De menar väl att det är en dressyrtävling och en hopptävling. En i varje disciplin.

Disciplin = gren.

Hoppning är ju en gren inom hästsporten, och dressyren är en gren. Om du inte vet vad dressyr och hoppning är så tycker jag att du ska ta några fler ridlektioner innan du anmäler dig till någon av tävlingarna :)

jo jag vet vad hoppning och dressyr är , men som dom hade skrivit så verkade det som om att de va någon bedömning eller en särskilld klass ... därför jag undrade ....

Disciplin är ett annat ord för gren. Så de menar helt enkelt att det ska vara tävling i hoppning och i dressyr. :)

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 598
Senast: Mirtai
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 480
Senast: Edla
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
615
Senast: Twihard
·
Tävling Vad använder ni för nummerlappar på tävling? Jag har hittills haft enkla fyrkantiga i plast och sytt fast fästet för kardborrband på...
Svar
9
· Visningar
654
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka