En liten historisk tillbakablick

Tack, vi har precis fått ett boende för ensamkommande flyktingbarn på närmaste byn. Frågan jag ställer mig är inte "Bara inte nära mig" utan "Hur kan jag hjälpa till?"

Fler borde ställa sig den frågan på allvar. Så titta gärna i den andra tråden på detta forum där massor av tips finns.
Men nu är det bevisligen inte så. Alltför ofta vill folk inte ha boenden för ensamkommande flyktingbarn intill sig och det har folk rätt att både säga och tycka. På flera håll i landet har kommuner tvingats avbryta planeringen eller flytta på tilltänkta boenden för att invånare inte vill ha dom inpåsig.
 
Men nu är det bevisligen inte så. Alltför ofta vill folk inte ha boenden för ensamkommande flyktingbarn intill sig och det har folk rätt att både säga och tycka. På flera håll i landet har kommuner tvingats avbryta planeringen eller flytta på tilltänkta boenden för att invånare inte vill ha dom inpåsig.

Var och en får tycka vad de vill. Jag tipsar bara om möjligheter att hjälpa till att skapa ett bättre samhälle istället för att begränsa sig till att gnälla på att integrationen funkar dåligt.
 
Snart är de väl CIA som ligger bakom rivningen av de två tornen också.
Vet du att hela kärnan i hus nr. 6 var helt väck. Såg du inte när hus nr 7 föll i fritt fall. NOLL motstånd.
Letade upp en av undersökningarna på måfå för att kolla upp metoden och den såg ut såhär: "An invitation to participate in the survey was sent to 10,257 Earth scientists. The database was built from Keane and Martinez [2007] which litsts all geosciences faculty at reporting academic institutions, along with researchers at state geologic surveys associated with local universities, and reserachers at U.S federal research facilities...". De har alltså skickat den till alla berörda forskare som de kunde hitta i landet.



Vilken Graf? Vilka siffror är gamla? Jag kan hitta att en nyhetsartikel där en geofysiker påstod att den arktiska isen kan vara bort så snart som 2015-2016. Det fick han massa kritik för av andra klimatforskare. Det fanns aldrig någon forskningsstöd för det uttalandet och alla prognoser har visat att det inte är någonting som kommer ske på årtionden som minst. Att låta ett alarmistiskt uttalade av en person representera en vetenskap (som dessutom motsäger honom) är inte särskilt rättvist.
Bland de forskare som får sätta Agendan till och på klimat mötena finns ingen av skeptikerna.
Alla tycker likadant. Konsensus. De som anser att det är Extremt sannolikt att CO2 allena är en bov.
 
Vet du att hela kärnan i hus nr. 6 var helt väck. Såg du inte när hus nr 7 föll i fritt fall. NOLL motstånd.

Bland de forskare som får sätta Agendan till och på klimat mötena finns ingen av skeptikerna.
Alla tycker likadant. Konsensus. De som anser att det är Extremt sannolikt att CO2 allena är en bov.
:D tänk, jag är inte förvånad:D:D
 
Bland de forskare som får sätta Agendan till och på klimat mötena finns ingen av skeptikerna.
Alla tycker likadant. Konsensus. De som anser att det är Extremt sannolikt att CO2 allena är en bov.

Är det konstigt när i princip alla klimatforskare anser att det är extremt sannolikt att mer Co2 leder till ett varmare klimat?
 
”Låt oss slå fast en sak. xxxxxxx

Är det så att Sveriges politiker börjar vakna nu?

Ah så när Sveriges politker slår fast en annan inriktning i exempelvis vargfrågan än du, så har du fel och lägger ner diskussionen?

Eller i vilken fråga som helst där politker har en annan uppfatning än du.

golit med flera ser en ljus framtid.

Ha det gott
 
Ah så när Sveriges politker slår fast en annan inriktning i exempelvis vargfrågan än du, så har du fel och lägger ner diskussionen?

Eller i vilken fråga som helst där politker har en annan uppfatning än du.

golit med flera ser en ljus framtid.

Ha det gott
Hela citatet löd "Låt oss slå fast en sak.Vi behöver invandring!"
Håller du med?
Ja eller nej.
När du svarat kan vi fortsätta diskussionen ;)

Vad det gäller vargfrågan liksom invandringen så är det ju förhållandevis lätt att snoka reda på vad kalaset kostar.
Sedan kan ju både politiker och vanligt folk bilda i en uppfattning om det är värt pengarna....
 
Nej, har jag ju sagt :D. Stäng gränsen så blir det lägre bostadsbrist, lägre arbetslöshet och mer resurser över till dom som behöver det i här i landet
Du måste skilja på hjälpbehövande asylsökande och på bidragande invandring.
vi får in både resurser o kunskap på det viset. men det gäller inte lågutbildade som inte tillför ngr resurser.
 
Du måste skilja på hjälpbehövande asylsökande och på bidragande invandring.
vi får in både resurser o kunskap på det viset. men det gäller inte lågutbildade som inte tillför ngr resurser.
Vad ska vi med kunskap till. Sverige anser sig ju veta bäst i hela världen vad det än gäller.

Sen spelar det ingen roll om man är asylsökande eller invandrare. Man behöver bostad iaf. Så stängs gränsen så blir det lägre bostadsbrist. Det är ju självklart
 
Är det konstigt när i princip alla klimatforskare anser att det är extremt sannolikt att mer Co2 leder till ett varmare klimat?
Nej nästan alla av de som står för teorin anser att det är extremt sannolikt.
Jag låter de som kan saken berätta.
Forskare från NASA berättar om hur mätningar gjorts.
 
Jag låter de som kan saken berätta.

H. Leighton Steward uppger själv att han har en master i geologi. Det gör honom inte till forskare.

Rolig slump förresten: "According to his profile at EOG Resources (formerly Enron Oil and Gas Company) where he is a director, Steward has extensive experience in the oil and gas exploration and production industry and has also worked with The Louisiana Land and Exploration Company as President, Chief Operating Officer and, Chairman of the Board and Chief Executive Officer from 1989 until its acquisition by Burlington Resources Inc. in 1997."

En annan av dessa "NASA forskare" jag googlade hade en kandidatexamen som högsta avslutade utbildning och hade bara varit praktikant hos NASA. Den tredje hade förvisso en Ph.D men det var i maskinteknik och ger ingen expertis i ämnet.

Kanske bemöter deras argument senare om jag orkar kolla på videon.
 
Vad ska vi med kunskap till. Sverige anser sig ju veta bäst i hela världen vad det än gäller.

Sen spelar det ingen roll om man är asylsökande eller invandrare. Man behöver bostad iaf. Så stängs gränsen så blir det lägre bostadsbrist. Det är ju självklart
Skillnaden är rätt uppenbar, den ene kommer, efterfrågad av ett företag för sina kunskapers skull, den andre kommer efterfrågande de resurser vi har....
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp