En liten stång?

majola

Trådstartare
Är det någon som har lyckats få tag på en kandarstång i storlek 10,5 i Sverige? Jag vet att man kan beställa utomlands, men det är ju lite knöligt.
 
har försökt som en galning men fick ta en som är 11,5 fast jag tror den är runt 11 för den är liten (ska mäta)
 
dom HADE ner till 10,5.. nu har dom bara till 11,5..

jag beställde ett 10,5 och fick ett 11,5 och då orkade jag inte skicka tillbaka det för då hade jag väntat i någon månad
 
Jag hittade två, den ena var helt rak och liksom snurrad (som ett körbett) och såg mycket obehaglig ut. Den andra var 21 mm tjock tror jag. Jag har inga märkvärdiga önskemål, inte för stor tungfrihet (gärna en sån där lätt böjd variant) och inte för tjock. De flesta varianterna fanns bara ner till 11,5. Det kan också vara så att jag är helt blind förstås. :crazy: Jag ska prova att gå till optikerna och sedan fortsätta leta! :)
 
aha!
För när jag skulle köpa mitt (11,5), så hade de bara 10,5 och 12,5 inne, så jag tog 12,5 (hästen var ändå stoor, så jag chansade), men det var för stort, så jag var tvungen att ringa dem osv, och åka och byta när de fått in 11,5.
Dollar behöver 9,5 HUR fasen ska man hitta en sån kandarstång..? Lär väl få köpa ett 10,5 om jag ens hittar det. Iof så lär det dröja innan vi ska ha kandar, men ändå. Det finns ju inga tunna bridonger till så småmunnade hästar heller :mad:
Konstigt att inte tillverkarna har snappat upp efterfrågan och skyndat sig att tillverka bett som funkar bra på småmunnade hästar! (sprenger är på väg sägs det, men än sålänge finns väl deras bara ner till typ 11,5-12,5 någonting?).
 

Liknande trådar

Utrustning Vet någon hur hööks fairfield sele är i storlek ska ha den till en shettis men undrar lite om shetland blir tillräckligt stor och hur...
Svar
9
· Visningar
685
Senast: LadySara
·
Hästvård I somras fick en av våra hästar utslag som såg ut som ringorm. Jag behandlade med ivamerol men blev inte av med det. Under hösten har...
Svar
14
· Visningar
1 158
Senast: Emma-pemma
·
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 233
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Är det någon som lagat utetäcke med gott resultat? Hur? Har för några v sedan köpt nytt täcke till häst. Valde att betala lite mer än...
Svar
19
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp