En Mkt Arg Anna!!!!

Casper

Trådstartare
Hej!

satt och tittade på ett tv program på en kanal som hette one (tror jag) om ngt som dom kallade det för kennel..Jag grät stundvis och höll på att krama sönder den stackrs katten jag hade i famnen samtidig av ren o skär ilska :devil: av det jag såg på tv. dom hade 150 burar och 4st hundar i varje. omsättningen var enorm! 250.000kr i månaden för hundarna som gick antingen till forskning eller såldes på loppis.hundarna kom varannan dag i en lastbil, kom dock inte ihåg riktigt hur många som kom, men en hel del. dom fick vara kvar i ca 4-6v och dom blev inte bra skötta! slagna,sönderbitna av varann,dödade, provicerade till att bita,därefter ett skott i huvudet som dom hade hört skulle döda. Hundar med hjärtmask blev skjutna, sen skar dom upp dom och plockade ut hjärtat och skickade det till laboriatorium.
En hund var så dålig,sönderbiten,frusen ja allt du kan hitta på, han var i princip levande död och det var bara ögonen som rörde sig, (dom hade en anställd som jobbade på denna sk kennel, det var han som tjuvfilmade allt ihopa) denna killen gick för att fråga hur dom skulle göra med denna hunden, låt den va blev svaret. vi tar hand om den i morgon, då va den redan död. :crazy:
En mkt plågsam död! fy faan säger jag! Jag hade nog inte tvekat att behandla djurägarna på samma sätt.
Hundburarna tvättades varje dag med iskallt vatten (spolades ur), det tog ca 5 timmar innan det torkade och i det blöta fick hundarna sitta. Deras mat och vatten var nersmutsat med skit.
Så här skurades hundstallarna även i kyla.
ca 10-15 hundar dog varje dagundernärda,sönderbitna eller misshandlade.

Hundarna som kom till kenneln fick bada "loppebad", det lät ju bra men inte behandligen!!!!:( dom hade en bassäng med ngt medel i som skulle döda loppor som sved ngt fruktansvärt, (den anställde råkade få ett stänk i ögonen och kunde inte se innan han sköljde ur ögat med koksalt)
dom tyngre hundarna kastade dom bara i så dom kom under vattenytan. Dom hade öppna sår. Dom mindre hundarna hölls fortfarande kvar i kopplet och åkte som en jojo upp och ner ur badet- dom kastade alltså omkring dom.:cry: Sen fick dom blöta hundarna oftast dras liggandes på sidan tillbaka till burarna. Ont av sveda,frusna och var det vinter ute så frös dom fast i golvet:cry:

HUR KAN MAN????????:mad: :cry: :cry: :cry:

efter ca 3 år måste det bli, så fick kennel ägarna sitt första straff och sen strax efter det så fick dom djurförbud. Dom hade alltså över 500 anmälningar om brott på sig.:crazy:
Sparkar man på sin hund här så får man oftast straff/böter om djurplågeri och där kunde det fortlöpa i många år trots en oanmäld rassia av djurskyddsföreningar/poliser osv..Vid denna oanmälda rassia blev ca 125 av kennelns 600 hundar omhändertagna pga av misskötsel.
Men efter dessa tre året så blev allihopa omhändertagna och alla fick faktiskt ett bra hem! några blev avlivade då dom inte längre var tillräckligt stabila i psyket, men gud så skönt för dom att dom tillslut kom ifrån lägret!

Fy fasiken! ursäkta att det kanske blev rörigt skrivet men jag har varit så frustrerad när jag skrivit detta, men jag hoppas ni förstår ngt av det jag menat iallafall.
Nähe nu ska jag lägga mig i sängen och pussa på mina hundar som betyder allt för mig och försöka sova efter det jag sett idag.

Mvh/Anna
 
Sv: En Mkt Arg Anna!!!!

men för i helvete? Det är ju helt fantastiskt att man kan komma undan med en sån verksamhet när man har 500 anmälningar på sig..
Jag kan bara vara glad att jag inte använder sånt skit som är testat på djur. Fick se ett dokument på animal planet med beaglar som föddes upp för forskning..första levnadsveckorna upp till två månader eller så var valparna som vanligt. Glada i människor o bitiga osv..när dom sedan filmar har dom utsatts för tester och när människor närmade sig skakade valparna och hyperventilerade av rädsla..alla försökte trycka upp sig mot väggen osv..kan säga att jg mår fortfarande dåligt av den bilden i huvudet. Idag blev det inte bättre. Jag fick reda på att dom har startat djurbordeller i Danmark som många svenskar åker till. Ibland vill man bara försvinna från dne här världen.
Jag skäms över att tillhöra samma art som såna här perversa och vidriga avskum.
 
Sv: En Mkt Arg Anna!!!!

näeee,usch....! :crazy: :cry:
stackars små hundar..

dom som drev det där borde ju få värsta tänkbara straffet!! hur fn kan man?! :mad:
 
Sv: En Mkt Arg Anna!!!!

:eek: vilken tur att jag missade det programmet för jag hade inte klarat av att se det:mad: :cry:

I vilket land var det?
 
Sv: En Mkt Arg Anna!!!!

i vilket land vet ja faktiskt inte för jag kom mitt i programet.. men jag förstår verkligen inte ur faan man kan!:confused:

det med bordeller i danmark har jag aldrig hört talas om va faan håller folk på med egentligen????!!!!!!!!!:mad:

kan säga att jag sovit mkt dåligt inatt, jag tar väldigt illa upp vid sånt här:cry:

dom skulle ställa en hund på en liten våg och han var livrädd då slog dom han riktigt hårt i ansiktet...och han bet efter dom, han blev inte långvarig...:( fast det kanske räddade honom egentligen..:confused:
 
Sv: En Mkt Arg Anna!!!!

Idag blev det inte bättre. Jag fick reda på att dom har startat djurbordeller i Danmark som många svenskar åker till. Ibland vill man bara försvinna från dne här världen.
Jag skäms över att tillhöra samma art som såna här perversa och vidriga avskum.

Vad är det du säger??? Var har du hört/läst detta?

Fy fan för världen.

Edit: Googlade lite http://www.expressen.se/index.jsp?a=683240
Sorry till trådskaparen om jag gled ifrån.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 107
Senast: mandalaki
·
Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 404
Senast: Belethien
·
Övr. Hund Hejsan hej! Nu börjar jag bli trött och orolig på alla lösa hundar som helt plötsligt finns här. Jag är en sådan person som absolut...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: Gnist
·
Ekonomi & Juridik Vet inte vad jag vill, är bara så jävla förbannad nu. Jag har vetat att Sverige är helt värdelösa när det gäller att straffa...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 178
Senast: BIMM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Aktivering/leksaker

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp