En pinsam, fråga

annie_cool

Trådstartare
Hej vet inte hur jag ska förklara detta men använder ni trosskydd? Har nämligen börjat med det och det funkar väl sådär. har alltid haft problem med urin som kommer lite oväntat och i bland hinner jag knappt till toan men det har blivit bättre under åren . Redan från barntiden så var det så. men åter till frågan .
 
Okej. Jag har inte haft mens på 2 år nu. Har inte gravid men den vill bara inte komma mår bra vad vet.
 
De flesta trosskydd stoppar inte så tunn vätska som urin. Däremot kan du få medicin av gynekologen för att minska urinträngningar.
 
De flesta trosskydd stoppar inte så tunn vätska som urin. Däremot kan du få medicin av gynekologen för att minska urinträngningar.
Fast trängningar och läckage är inte riktigt samma sak. I och efter menopaus är läckage något som inte ens kanske känns. Trängningar är att känna sig ständigt kissnödig men kanske inte alltid kunna kissa, eller att bli störd av trängningar så det påverkar tex nattsömn.

Men jag håller med om att vanliga trosskydd är för dåliga för urinläckage. Tena Lady Ultra Mini kan jag rekommendera. Det är ett skydd med kärna.

Tillägg: För män rekommenderas Tena men extra light att börja med. :)
 
Fast trängningar och läckage är inte riktigt samma sak. I och efter menopaus är läckage något som inte ens kanske känns. Trängningar är att känna sig ständigt kissnödig men kanske inte alltid kunna kissa, eller att bli störd av trängningar så det påverkar tex nattsömn.

Men jag håller med om att vanliga trosskydd är för dåliga för urinläckage. Tena Lady Ultra Mini kan jag rekommendera. Det är ett skydd med kärna.
Ja såklart, jag menar läckage. Kiss i byxan.
 
Hej vet inte hur jag ska förklara detta men använder ni trosskydd? Har nämligen börjat med det och det funkar väl sådär. har alltid haft problem med urin som kommer lite oväntat och i bland hinner jag knappt till toan men det har blivit bättre under åren . Redan från barntiden så var det så. men åter till frågan .

När jag hade problem använde jag tena, funkade bra!

Undrar dock om du vet vart problemet ligger och om det går att fixa till?
 
Nej det har jag inte har inga planer på att skaffa heller. och jag mår bra att inte ha mens kan ta tabletter för att få gång min mens men då är det risk att jag mår dåligt av det. Jag mår illa och blir ledsen av den.
 
Hej vet inte hur jag ska förklara detta men använder ni trosskydd? Har nämligen börjat med det och det funkar väl sådär. har alltid haft problem med urin som kommer lite oväntat och i bland hinner jag knappt till toan men det har blivit bättre under åren . Redan från barntiden så var det så. men åter till frågan .
Är du säker på att det är urin, så det inte är flytningar då?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 363
Senast: Tora
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 326
Kropp & Själ Jag har total ulcerös kolit, går på Remsima var sjätte vecka och så Asacol. Är i ett skov just nu. Frågan är nu lite mera ni som har...
Svar
4
· Visningar
678
Senast: Kilauea
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp