En strandad val

Gnist

Trådstartare
Bredvid en frysbox :eek:

Det är så skönt att lilla frysen kommit in så bra i flocken som hon gjort :bump: och dessa två ligger ofta och sover bredvid varandra :love:

Fast just nu, ser hon ut som en liten röd pygmeé :rofl:
:::::::::::::::

Frysen_och_valen.jpg

Sv: En strandad val

Fick kommentar i går från en hund"tant" att jag hade en väldigt fin Finsk Spets valp :eek: :rofl:

Passade på att väga henne i samband med ögonlysningen och vågen visade 10,4 kg..
Hon är i kanonfin form, har normalt hull och är tämligen välmusklad, men bredvid Molly, ser hon ut som en liten plutt :rofl:

Hur länge har den stackars tiken kvar innan hon ska valpa hon börjar se ut som hon ska spricka?

Hon har 1 vecka kvar, men jag tror att hon kommer att valpa någon dag tidigare än beräknat..

Hon flyger omkring som en övergödd gasell ute, lika energisk som vanligt :eek: Inga fel på vare sig orken eller energin :love:

Hon är (förutom valpmagen då..) i strålande kondition och hull, så jag räknar med en rätt lätt valpning :)

Hon har de senaste dagarna pendlat mellan 36,9 (idag på morgonen) & 38,2 så hormonerna har börjat sitt lilla "krig" mot varandra :)

Hon har ännu idag inte varit över 37 grader, så man kan ju misstänka att jag snart har lådan full med små grå knytten :love:

Fast det skulle inte förvåna mig om hon bara för det väntar med att valpa in i det sista ;)

Nyss var tempen 36,6 och hon ligger för tillfället och gnager på ett av sina märgben helt obekymrat :cool:

Inget är som väntans tider....vänta på valpar, föl, människo-barn...det är samma känsla....KOM UT NU DÅ SÅ VI FÅR SE!!!!!!

Precis!!

Och ännu har inga valpar kommit, men tempen ligger fortsatt kvar på under 37, så det är bara att vänta ännu lite till :)

Åhhhh:bump: vad spännande:bump: :bump:

Är det nu det är dax att betta lite:D :angel:

Jag tror på 5tikar och 4hanar!!!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 172
Senast: __sofia__
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 546
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 641
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
860
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka