En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Du är inte dum du inte! Vilken idé. Kanske ska äta p-piller kartan ut bara, dvs en vecka till.

Det tycker jag absolut att du bara skall göra (jag är självklart helt opartisk i mitt tyckande :angel: )
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

:D

Sitter själv och tittar i trådarna för bukefalister som väntar barn, delar glädje och smärta och vill också vara där.

Men så kommer den eviga frågan: är jag redo att bli mamma? Sjukdomar, både egna och nu andras tex.
 
Senast ändrad:
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

:D

Sitter själv och tittar i trådarna för bukefalister som väntar barn, delar glädje och smärta och vill också vara där.

Men så kommer den eviga frågan: är jag redo att bli mamma? Sjukdomar, både egna och nu andras tex.

Jag skall vara riktig ärlig: Om jag inte blivit oplanerad gravid så hade det nog aldrig blivit några barn alls.

Det ÄR svårt att hitta rätt tidpunkt (många gånger så finns det ingen rätt tidpunkt bara mer eller mindre fel).

Snarare tror jag att man skall fråga sig "Klarar vi av att i alla fall lösa eventuella problem något så när". Är svaret ja. Ja då tror jag att man faktiskt kan våga sig på att försöka.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Tror du verkligen att din pappa skulle vilja att du sköt upp ditt föräldraskap på obestämd tid bara för att han är mycket dålig?

Jag kan ju bara prata för mina föräldrar och de hade bara blivit arga på mig om jag gjort något sådant.

(Nu försöker jag inte övertala dig till att skaffa barn även om det kan tolkas så)
 
Senast ändrad:
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Det är precis vad min fästman sagt också. Och nej, pappa hade nog inte velat det. Det känns dock hårt att veta att han kanske aldrig kommer bli morfar, för han har max ett år kvar. Vet inte heller om han kommer kunna förstå allt om jag blir gravid (pga sjukdomen) men jag har ju min mamma. Och framförallt min fästman.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Det kanske är så "enkelt" att du själv inte riktigt är redo?
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Precis vad jag sa till fästmannen för en halvtimme sen.
Blir nog till att drömmande titta i andra trådar så länge.

Känns bara som om åren går, 30+ nu liksom och ännu inte gravid med första barnet.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Sen kan jag också längst innerst tycka att även mannen har ett ansvar. Hur korkat är det inte att låta bli att använda kondom när man har sex med en total främling?

Ja det tycker jag är halvkorkat faktiskt, om inte helkorkat till och med. Det är alltid kvinnans ansvar på något sätt; "Hon sa att hon åt p-piller..." jamen okej, och därför är det sant?!

Nåväl, ska sluta kapa den här tråden nu ;).
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Precis vad jag sa till fästmannen för en halvtimme sen.
Blir nog till att drömmande titta i andra trådar så länge.

Känns bara som om åren går, 30+ nu liksom och ännu inte gravid med första barnet.

Det där är ett problem. Att åren går. Tyvärr är ju inte alltid tiden på kvinnans sida när det kommer till barn. Många gånger så går det ju bra ändå. Men inte alltid och det är inget man kan räkna med.

Ibland måste man bara blunda och hoppa ändå.

Men det är ju svårt det där. Att skaffa barn är inte som att skaffa en häst eller hund.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

*kl*

Försökte hoppa in här men det gick visst inte, kanske skrev fel? :o

Jag har i alla fall ägglossning imorgon (Tackar gud för appar ;):D) och givetvis kör vi på då! :o:o:p

Har beställt hem test på nätet och förhoppningvis får vi ett JA om några veckor! :love:
 
Senast ändrad:
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

:D Nejdå inget fel alls men här är vi nyfikna se du.

Spännande och roligt i vilket fall som helst. Nu får ni ligga i ordentligt (såååå rolig man kan vara då :D).
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

:D Nejdå inget fel alls men här är vi nyfikna se du.

Spännande och roligt i vilket fall som helst. Nu får ni ligga i ordentligt (såååå rolig man kan vara då :D).

Ja här är det detaljer ner på molekylnivå som gäller!

Har fyra mil kvar sen har vi kört 120mil ToR sedan jag slutade jobba igår.

Hälften av de med den här i bak :D



Vad gäller bebisverkstan så har jag liiiiiiite molvärk.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Och på vilket sätt skulle den saken med långa öron vara fertilitetshöjande? Duger det inte med söta små hundvalpar?

Seriöst: Är det något nytt projekt? Bortsett från att se väldigt söt ut vad är tanken med den? Det är alltid lika roligt och spännande när folk införskaffar nya hästar!
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Skogsmulle. Kände honom som föl, ungponny osv.

Så bara nöje = avslappning = bebis :D
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Smart tänkt! Maximera dina chanser. Du får ta kort på honom så man ser hela hästen.
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Ja här är det detaljer ner på molekylnivå som gäller!

Har fyra mil kvar sen har vi kört 120mil ToR sedan jag slutade jobba igår.

Hälften av de med den här i bak :D



Vad gäller bebisverkstan så har jag liiiiiiite molvärk.

Vilken söt! Och han lär ju vara efterlängtad efter en sån lång resa :D

Kisar man kanske han kan se ut som en hundvalp? Typ väldigt stor svart schäfer!

Mvh Miks
 
Sv: En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida:D

Nej nu är det så att jag har bestämt att det skall lyckas denna gången. Bara så du vet!!! För annars.......... :D
(Tänkte att eftersom det nu inte verkar fungera med söta hundvalpar så kanske det fungerar bättre med hot :D)

Jaha men okej då! Får väl skita fram ett plus i veckan då... :D Hundvalp? Räknas en sånhär sjuåring?
IMG_4532.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 063
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 360
Senast: Amha
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 532
Senast: Madalitso
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 986
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp