En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad tråkigt @lil-sis :(.

Även jag beklagar, @Imogen . Kram.

Jag har börjat med mina äl-stickor och är på dag 8. Hoppas det dröjer lite till så BIM hamnar ganska långt fram, är både midsommar och så har jag en gäst som ska bo här ett par veckor så det vore skönt om det kunde vänta till denna har åkt hem :).
 
Jag har också beställt äl-stickor. Mest för att jag vill ha koll på att kroppen har kommit igång igen och inte gå med falska förhoppningar inför nästa bim.

Men när ska jag börja testa? Ursäkta detaljerna som kommer. Idag är dag 7 från när jag började blöda. Men när jag tänker tillbaka så tror jag att missfallet hände fyra dagar tidigare eftersom jag då reagerade på att jag hade "tappat" graviditetssymptom och hade svaaaagt rosafärgade flytningar. Idag har jag slutat blöda och jag har testat negativt på graviditetstest i lördags (dag 5 från när blödningen började).

Det är ju ingenting som säger att ägglossnings kommer igång som vanligt på en gång, men jag skulle ju ändå vilja ha koll på "första möjliga".
 
Jag har också beställt äl-stickor. Mest för att jag vill ha koll på att kroppen har kommit igång igen och inte gå med falska förhoppningar inför nästa bim.

Men när ska jag börja testa? Ursäkta detaljerna som kommer. Idag är dag 7 från när jag började blöda. Men när jag tänker tillbaka så tror jag att missfallet hände fyra dagar tidigare eftersom jag då reagerade på att jag hade "tappat" graviditetssymptom och hade svaaaagt rosafärgade flytningar. Idag har jag slutat blöda och jag har testat negativt på graviditetstest i lördags (dag 5 från när blödningen började).

Det är ju ingenting som säger att ägglossnings kommer igång som vanligt på en gång, men jag skulle ju ändå vilja ha koll på "första möjliga".

Skitsvårt.

Jag började blöda 18 april och första ägglossning var 3 juni.

Nu var det nog inget genomsnittligt mf för mig eftersom de inte är överens om det var ett X från början eller inte.

Och det blödde till och från ända fram till skrapningen 19 maj.
 
Aldrig att man har så mycket graviditetstymptom som när man försöker bli gravid :D

Annars så börjar redan det befruktade ägget att producera hCG. Så vissa känsliga individer kan ju känna av det väldigt tidigt men frågan är hur mycket man "tror" man känner och hur mycket man verkligen känner :p
Nej, det är ju så ;) Denna smärta var dock inte påhittad, fy jävlar... =/ Men ganska övertygad nu om att det var efter att jobb igår :) <Om det sen var fogarna eller något annat som jäklades låter jag vara osagt.

Illamående, ömma bröst ect hoppas jag "kunna slippa inbilla mig" om i varje fall, när jag plussade sist så hade jag inte ett enda symptom. Hoppas hjärnan minns det med så den inte lurar mig en massa ;)
 
Nu måste jag ha hjälp av er här, kanske @lil-sis eller @Tora kan svara på detta?

Idag när jag nattat sonen och skulle lyfta över honom till spjälsängen så kom en välbekant smärta tillbaka - foglossningsmärtan.
Hade en hel del problem med foglossning under förra grav, men har inte känt av det sen dess (sonen är 13 månader nu). Förrän idag då (?). Satt på sängen och kunde verkligen inte resa mig, som tusen knivar rakt in... ja, vad det nu heter, området mellan rumpa och svank typ ;) Kroppen lydde verkligen inte för det gjorde så djävulusiskt ont. :(
Långt om länge lyckades jag krångla mig runt och ta mig upp på ett annat sätt (hade sonen i famnen), men kunde sedan inte lägga honom ner i sängen utan fick kalla på gubben som fick ta över sonen...

Frågan då - hur tidigt börjar man producera "gravidhormon"? Testerna tar väl vid 50? Kan man börja producera hormon innan ägget fäst?
Fasan är ju att det verkligen är foglossning, förhoppningen är ju att jag bara inbillar mig och att det är träningsvärk (har varit igång rejält hela dagen).

Är idag på äl + 5 alt BIM -4.

Kanske får svara jag med? Det är 8½ år sedan jag sist fick barn och jag har fortfarande känningar av foglossning vissa månader och torde således vara hormonellt betingat... Fast jag är väldigt känslig för hormoner och tål ju inte ens minipiller. Men foglossning har jag fått extremt tidigt under mina grav, har varit mitt första tecken innan jag ens kissat på testet. De flesta test testar idag på 25 och inte 50 och ägget producerar hormon direkt, men det tar tid innan det är mätbart i blodet och lite längre tid innan det är mätbart i urinen. Det är något som även kan skilja sig från kvinna till kvinna och även grav till grav (vis av egen erfarenhet och väninnors)
 
Uppdaterar

Blåbäret: ÄL 1/6 BIM 15/6 – 28 år, inga tidigare barn.
Robl: ÄL 3/6 BIM 17/6
em-pirre
: HSSG, labbsvar + kontroll 18/6, försökt i snart 10 månader, inga barn.
Vilse: ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket'
Girasol: Ul 16/6, 11 äggblåsor, Äggplockning på onsdag 18/6 och embryotransfer planerad till midsommarafton. 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)
Rosen-Knoppen: ÄL 17/6 BIM 1/7 - 25 (26 i September) år, sjätte försöket. Inga barn sen innan.
Kanintant: ÄL ? BIM 1/7-13/7 - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
Thera: ÄL 21/6 BIM 5/7 - 32 år, andra försöket, son född 2011
Rhinos: ÄL 29/6 BIM 13/7 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
Mois: ÄL 1/7 BIM 14/7 - 30 år, tredje försöket. Dotter född 2011-08
 
Kanske får svara jag med?
Nej, tycker jag inte. Gillade inte ditt svar alls nämligen :angel: :p

Känslig för hormoner är jag med (kan inte äta p-piller heller). Så risken att det är pga av en graviditet finns ju då.. Men helt ärligt, jag tar hellre ett negativt besked på testerna denna månaden än att börjar få foglossning redan :o:crazy:
Hoppas verkligen inte att det inte stämmer in på mig, och jag bara fick ont igår för att kroppen tyckte den var överarbetad eller något :)
 
@Girasol tråkigt att de inte lyssnar på er, särskilt när ni betalar själva liksom. Stå på dig, du verkar känna din kropp och kunna detta. Suck, den där vården. Ibland blir man trött.

Var på UL imorse hos läkaren här i stan och hon rekommenderar oss faktiskt att byta klinik, det är inte bara vi som är missnöjda så tar det sig inte på detta eller nästa försök så byter vi klinik till en mindre med bara en doktor som hon rekommenderade, där det brukar vara god dialog kring behandling.

OT
Kliniken ringde nu strax efter kl 11 eftersom jag var på Ul kl 8. Jodå det ska bli äggplockning på onsdag kl 8. Då sa jag nej och hon blev alldeles tyst. Men hallå vi har 22 mil enkel väg och första gången fick vi samma tid, så hörde vi andra par som bara hade någon mil in som fick på sen fm. Andra gången fick vi sen fm med tanke på resväg. men oj vad jag var besvärlig. Nyss ringde dom tillbaka och har då tryckt in oss i schemat till halv tio. Men tack amen för det liksom. Hur svårt är det att planera den dagens patientbesök lite efter postnr och ort? Ingen får spontan ägglossning då man först sprutar för att stoppa och sedan på ett exakt klockslag ca 1½ dygn före äggplock sprutar hormon som ska göra så att ägglossning uppstår. Alltså kan inte naturen sköta sitt. Så planering borde inte vara sååå svårt. Verkar dock som de flesta från våra trakter väljer Göteborg istället för malmö, nästa är sthlm eller Falun alt Köpenhamn. Finns inte så många ställen och de flesta ingår i samma koncern dessutom. :/
 
Nej, tycker jag inte. Gillade inte ditt svar alls nämligen :angel: :p

Känslig för hormoner är jag med (kan inte äta p-piller heller). Så risken att det är pga av en graviditet finns ju då.. Men helt ärligt, jag tar hellre ett negativt besked på testerna denna månaden än att börjar få foglossning redan :o:crazy:
Hoppas verkligen inte att det inte stämmer in på mig, och jag bara fick ont igår för att kroppen tyckte den var överarbetad eller något :)

:D, trösta dig med att jag flera menscykler per år får foglossning trots att jag inte kan få barn spontant numera... Så det är nog bara hormonerna som spökar lite. Jag menar -jag får ju inte pms alla månader bara vissa, så då borde det inte vara så konstigt om man får foglossning nån gång om man är hormonkänslig liksom.
 
:D, trösta dig med att jag flera menscykler per år får foglossning trots att jag inte kan få barn spontant numera... Så det är nog bara hormonerna som spökar lite. Jag menar -jag får ju inte pms alla månader bara vissa, så då borde det inte vara så konstigt om man får foglossning nån gång om man är hormonkänslig liksom.
Detta inlägget gillade jag bättre. :D
 
By the way.... just nu talar mina äggstockar om att de vill värpa, shit så ömma och ibland hugger det så jag är dubbelviken. Något jag ostimulerad kanske kännt av sisådär 4 ggr per år annars.
Annat nytt om min kropp, båda äggstockar fungerar men under de här tre ivf-stimuleringarna kan jag konstatera att den vänstra är betydligt mer aktiv än min högra. märkligare är att de där ca 4 ggr per år då jag kännt ägglossning så har det varit på höger sida. Min kropp försöker nog bara matcha innanmätet av pannbenet...
 
Jag tänker nog hämta uten omgång p-sprutor och be läkaren att injicera på onsdag.

Då slipper jag migrän och jag vet ju hur lång tid det tar för Äl att komma igång efter stopp.
 
Idag fick jag frågan om jag är gravid på jobbet. Hade en klänning som var skuren under bysten o den föll väl över min lilla mage när jag satt. Hade ju varit trevligt att kunna säga ja :) Menmen. Jag är väldigt tunn o liten så jag har faktiskt aldrig fått den frågan tidigare, blev helt ställd. Lite komiskt att den kommer just nu när jag verkligen, verkligen vill. Jaja, snart är mensen slut och då blir det nya tag och fest med alkohol på midsommar :P
 
Har precis testat negativt. Blev både lättad och besviken.

Hur gör jag nu för att få koll på min kropp? Senaste mens 3 maj. Sedan dess ingenting. Och ingen mens i sikte.

Det högg till i sidan av magen förut (äggstockarna?) Kan det innebära ägglossning?

Det lutar åt att vi försöker på riktigt. Så hur gör man för att få lite koll på en kropp som inte följer några mönster?
 
Ägglossningstester är varmt att rekommendera. Då testar du (till en början) varje dag, när du ser en stegring på testerna så vet du att du har ägglossning.
 
Jag är i valet o kvalet om jag ska beställa hem ägglossningstester. Tror att jag har hyfsat bra koll på min kropp, jag har varit utan p-medel i två år. Men man vet ju aldrig. Beslutsångest. Jobbar en månad till så då är det lättare att testa regelbundet, nästa är det semester o då blir det svårt att få till testandet, iaf regelbundet.
Äsch får väl fundera lite till.
 
Var på UL imorse hos läkaren här i stan och hon rekommenderar oss faktiskt att byta klinik, det är inte bara vi som är missnöjda så tar det sig inte på detta eller nästa försök så byter vi klinik till en mindre med bara en doktor som hon rekommenderade, där det brukar vara god dialog kring behandling.

OT
Kliniken ringde nu strax efter kl 11 eftersom jag var på Ul kl 8. Jodå det ska bli äggplockning på onsdag kl 8. Då sa jag nej och hon blev alldeles tyst. Men hallå vi har 22 mil enkel väg och första gången fick vi samma tid, så hörde vi andra par som bara hade någon mil in som fick på sen fm. Andra gången fick vi sen fm med tanke på resväg. men oj vad jag var besvärlig. Nyss ringde dom tillbaka och har då tryckt in oss i schemat till halv tio. Men tack amen för det liksom. Hur svårt är det att planera den dagens patientbesök lite efter postnr och ort? Ingen får spontan ägglossning då man först sprutar för att stoppa och sedan på ett exakt klockslag ca 1½ dygn före äggplock sprutar hormon som ska göra så att ägglossning uppstår. Alltså kan inte naturen sköta sitt. Så planering borde inte vara sååå svårt. Verkar dock som de flesta från våra trakter väljer Göteborg istället för malmö, nästa är sthlm eller Falun alt Köpenhamn. Finns inte så många ställen och de flesta ingår i samma koncern dessutom. :/

Blir det som du vill och känner är rätt nu då, med stimulering o plock m.m?
 
Nej, jag vill egentligen vänta till måndag med äggplockning och återföring onsdag alt fredag nästa vecka. men det är inte gängse metod i Sverige tyvärr. Ska ta sista sprutan för den här gången om en halvtimme, den sk ägglossningssprutan. Ska be att få ett ordentligt samtal på onsdag eller fredag beroende på när de hinner.
 
På temat "man har aldrig så många graviditetssymtom som när man försöker försöker bli gravid".

Sitter i godan ro och slösurfar i soffan när jag plötsligt inser - tusan, jag mår illa?! Känslorna hann gå såhär: :confused::eek::o:eek::D innan jag vände på huvudet och såg skålen bredvid mig. Just då slår det mig; "just ja, jag har tryckt i mig en hel kladdkakesmet - det kan ju kaaaaaanske (typ 200 % säkerhet) vara därför jag mår lite illa..." ;)

Suck :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 065
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 026
Senast: Queen
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 563
Senast: Milosari
·
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
10
· Visningar
500

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp