En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Girasol Vilken lättnad att det var några bra små embryon (heter de så?)! Till och med ett till frysen. Det måste ju vara jättebra kvalitet då väl. Jag skulle bita lite på naglarna om att få tillbaka två. Jättespännande ju!

Jag förstår att du är sliten! Jag har ont i magen av att lossa ETT ägg, du har lossat 25 med våld! Och dessutom fört tillbaka två! På det alla mediciner! Du är helt klart värd att sova och försöka må bra! Håller tummar och tår för att de små stannar kvar nu!

Mvh Miks
 
Joo, 67 ägg sedan november har de kramat ur min arma kropp, tycker det räcker nu liksom ;)
Men nu är det en dryg väntan, har testdag den 5/7 men vis av erfarenheten så kommer jag testa några dagar innan och att två skulle ta sig är nog att vara optimistisk utan tanken var mer att optimera för en men med full medventenhet att det kan bli två. Läkaren i förrgår, ja du är ju van, så två är ju ingen big deal. Annars är de väldigt stränga med att sätta tillbaka mer än ett efter direktiv från socialstyrelsen, man måste har några bomma några gånger först, vi har på våra försök satt in ett =missfall, satt in ett= ingen grav och nu satt in två och har sega tio dagar framför oss innan vi vet om det ens är positivt..
 
@em-pirre äl känningar är ju positivt! Förhoppningsvis tar det sig denna gången :)
Eftersom du går privat - får man fråga vad ni har betalt hittills för det?

Inte så mycket faktiskt. Har ju gått två gånger nu på spolning, ul och allt möjligt, samt fått hem recept och grejer på post. Sammanlagt knappt 300€

kl

Har pippat enligt läkarordination, samt injicerat Pregnyl på torsdagskvällen. Behövde med andra ord inte ha med mig sprutan på kryssningen, som tur är.

Nu får man hålla tummarna.
 
Åh denna tråd är så spännande:) själv har jag ännu inte börjar hålla koll på ägglossning och så, men om om vi skulle lyckats ha prickat rätt är BIM 30 juni.
 
Sambon ska vara borta hela den kommande veckan så jag hoppas att Äl håller schemat.

Även om jag just nu vacklar en del i skaffa-barn-tanken.

Vilket är intressant eftersom jag är så avundsjuk på alla plus, magar och förestående födslar.

Det lär ju ändra sig många gånger...
 
Jag kan bara konstatera att jag är en värdelös testoman! :rofl:
Testade imorse igen, men glömde av att kolla klockan = hade ingen uppfattning alls hur lång tid det gått när jag kollade av testet. Kan ha gått både 5 min och 15 min... (giltigt i 10 min). När jag kollade av det så var där dock en tydlig skugga/tunt streck - men 10 minuter senare så var det borta. :p

Skulle köpa ett "riktigt" test idag med, men det glömde jag av :o

Ska testa en gång till idag men tidigast om en timme, får nog ställa klockan då så jag inte glömmer av att kolla :o:o Tur jag inte tycker det är så jobbigt denna gången, utan jag ser det mest som en rolig följetong. (min hjärna fortsätter hävda att det inte är så trolige att jag är gravid, antar att det hjälper).
 
Ojdå, då kanske jag borde gå på toa då :p Återkommer om en stund ;)

Edit: Test gjort - samt satt larm på mobilen. 8 minuter kvar ;)
 
@Girasol 67 st! Det är ju vad en kvinna klämmer ur sig på ungefär 5-6 år vanligtvis! Jisses!

Hoppas du mår lite bättre snart!

@lil-sis hur ser tidsplanen ut nu för gbp. Hinner du innan de tar sommaruppehåll?

Mvh Miks
 
@vilse Det är anledningen till att jag bara körde digitala tester, finns liksom inget utrymme för tolkning :p
Ää, det är mest kul denna gången. Jag är ganska övertygad om att jag inte är gravid, men ja, sålänge mensen inte kommit så finns ju hoppet där ;)
Och är man erkänd testoman så slutar man inte testa - speciellt inte om testerna visar skuggor (även om de troligen beror på att testet legat för länge :P)
 
Ojdå, då kanske jag borde gå på toa då :p Återkommer om en stund ;)

Edit: Test gjort - samt satt larm på mobilen. 8 minuter kvar ;)
Meh hur kan du hålla dej från att sitta och stirra stint på det. Och liksom se hur allt vandrar uppåt och formar streck!?! :D

Mvh Miks
 
Meh hur kan du hålla dej från att sitta och stirra stint på det. Och liksom se hur allt vandrar uppåt och formar streck!?! :D

Mvh Miks
För att det är första månaden och jag är ganska övertygad om att jag inte är gravid :p

Nu visade testet inte ett dugg. Varken streck eller skugga. Inte ens efter att tiden gått ut :p
 
För att det är första månaden och jag är ganska övertygad om att jag inte är gravid :p

Nu visade testet inte ett dugg. Varken streck eller skugga. Inte ens efter att tiden gått ut :p
Åh vad tråkigt! Men än är ju inte hoppet ute! Samma följetong imorrn om inte mensen dykt upp!

Mvh Miks
 
Åh vad tråkigt! Men än är ju inte hoppet ute! Samma följetong imorrn om inte mensen dykt upp!

Mvh Miks
Precis. :D det är ju trots allt bara på morgonen (tror jag?) som jag fått skuggor ;)

(fördelen med detta är jag nu är uppe i äl + 11 (eller 12), och det är bra mycket bättre än som förra månaden med en cykel på 27 dagar och mens på äl +10) :banana:
 
Sitter och kollar på nya graviditetstest (till nästa månad ;) ).
Hittar detta:
"Ultra sensitive (down to 10mIU of HCG),"

Är inte det vanligaste att (på apoteket) att de tar från 25? Är det då dumt att ta så superkänsliga? För/nackdelar?
 
Spännande @Girasol! Hur tidigt efter insättning plussade du förra gången?

Jag plussade jättesvagt ruvardag 12 dvs dag 27 i cykeln men det blev starkare varannan dag ungefär, slutade dock i MA och värsta blodbadet samt skrapning och mer blodbad. Började dock av nyfikenhet testa på ruvardag 9.. Man räknar ruvardag fån dagenefter man fått tillbaka ett embryo. Så jag plussar sent vs de flesta.
De gånger jag blivit spontant gravid (med de barn jag har så har jag aldrig testat tidigare än BIM eftersom jag och exet hade så svårt att bli gravida = ingen förväntan att det skulle ta sig. Men då haft starka plus.
 
Sitter och kollar på nya graviditetstest (till nästa månad ;) ).
Hittar detta:
"Ultra sensitive (down to 10mIU of HCG),"

Är inte det vanligaste att (på apoteket) att de tar från 25? Är det då dumt att ta så superkänsliga? För/nackdelar?

Har hört flera som testat superkänsliga test och fått negativt på dom men positivt på vanliga några dagar senare.

Nackdel med att testa tidigt är de sk biokemiska aborterna dvs de tidiga missfall som ger utslag på stickan men ändå blir missfall i tid för är man ska ha mens. Sådana missfall är ganska vanliga tydligen.
 
Jo tack, mår lite bättre i magen, men nu börjar hormonerna (progesteron) som jag får, göra sitt: hungrig, illamående, trött, ojämn i humöret. Så allt är relativt. Progesteronet är ju samma som ökar i tidig grav, så det maskerar ju en e riktig grav. Ganska irriterade, men vid ivf kan kroppens egna produktion halka lite på efterkälken och då kompenserar man detta fram till testdag oc är testet positivt så fortsätter man någon vecka till.
 
By the way, ni som grunnar över vilka tester som är bra. Jag har alltid gillat CB och det vanliga ej digitala. Men från kliniken får man test från testlagret (deras billiga strippar) och måste säga att de är superbra -förutom att man inte kan kissa direkt å utan måste samla urinen först i mugg typ. Jag som nu blivit lite testknarkare köpte hem testlagrets billiga och de har alltid visat korrekt, inga spökstreck eller liknande. Fast den häääär gången ska jag inte testa ihjäl mig, bara max 4 test :angel:dvs de jag har hemma :p.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 065
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 026
Senast: Queen
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 563
Senast: Milosari
·
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
10
· Visningar
481

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp