En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blåbäret: ÄL 1/6 BIM 15/6 – 28 år, inga tidigare barn.
Robl: ÄL 3/6 BIM 17/6
Vilse
: ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket'
Girasol: Plockade 25 ägg 18/6 embryotransfer av 2 ägg planerad (om nu några befruktats) till midsommarafton. 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)
Rosen-Knoppen: ÄL 17/6 BIM 1/7 - 25 (26 i September) år, sjätte försöket. Inga barn sen innan.
Kanintant: ÄL ? BIM 1/7-13/7 - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
em-pirre: ÄL 20/6 BIM 4/7? 29 år, försökt i 11 månader, inga barn.
Thera: ÄL 21/6 BIM 5/7 - 32 år, andra försöket, son född 2011
Rhinos: ÄL 29/6 BIM 13/7 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
Mois: ÄL 1/7 BIM 14/7 - 30 år, tredje försöket. Dotter född 2011-08


Okej.
Nu backar jag och mina ömma bröst långsamt och lite panikslaget ut ur den här tråden för att djupandas i papperspåse en stund. O_o
(Och inte ett knyst till någon, okej?)
 
@Girasol 67 st! Det är ju vad en kvinna klämmer ur sig på ungefär 5-6 år vanligtvis! Jisses!

Hoppas du mår lite bättre snart!

@lil-sis hur ser tidsplanen ut nu för gbp. Hinner du innan de tar sommaruppehåll?

Mvh Miks
Sommaruppehållet startade för en vecka sedan, så det är redan kört men det visste jag redan i vintras. De har fyra veckor flyt och ett viktminskningskrav innan op (inga problem, någon har skrivit fel i journalen så min vikt där är +13.8kg mot vad jag väger nu).

Remissen är inte ens skickad till kirurgen trots att överläkaren själv har gett mig prio :(
 
Remissen är inte ens skickad till kirurgen trots att överläkaren själv har gett mig prio :(


Men jisses vad surt. Vår ivf-klinik har öppet denna veckan med, sen stänger de i 4 veckor. På min fråga om varför så menar de att labbet ska städas och det tar en vecka och då är det lika bra att stänga. De sa också att det är färre par som försöker över sommaren än resten av året. Känns konstigt i min värld, det är ju då man är ledig och kan koppla bort vardagsstressen och ägna sig åt lite "runkande i burk" och ultraljud utan att ta ledigt titt som tätt, men det är ju jag det....
 
Oj ska kanske uppdatera:

Blåbäret: ÄL 1/6 BIM 15/6 – 28 år, inga tidigare barn.
Robl: ÄL 3/6 BIM 17/6
Vilse
: ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket'
Girasol: Embryotransfer av 2 st embryon 20/6 BIM 2/7 men officiell testdag 5/7. 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)
Rosen-Knoppen: ÄL 17/6 BIM 1/7 - 25 (26 i September) år, sjätte försöket. Inga barn sen innan.
Kanintant: ÄL ? BIM 1/7-13/7 - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
em-pirre: ÄL 20/6 BIM 4/7? 29 år, försökt i 11 månader, inga barn.
Thera: ÄL 21/6 BIM 5/7 - 32 år, andra försöket, son född 2011
Rhinos: ÄL 29/6 BIM 13/7 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
Mois: ÄL 1/7 BIM 14/7 - 30 år, tredje försöket. Dotter född 2011-08
 
Remissen är inte ens skickad till kirurgen trots att överläkaren själv har gett mig prio :(


Men jisses vad surt. Vår ivf-klinik har öppet denna veckan med, sen stänger de i 4 veckor. På min fråga om varför så menar de att labbet ska städas och det tar en vecka och då är det lika bra att stänga. De sa också att det är färre par som försöker över sommaren än resten av året. Känns konstigt i min värld, det är ju då man är ledig och kan koppla bort vardagsstressen och ägna sig åt lite "runkande i burk" och ultraljud utan att ta ledigt titt som tätt, men det är ju jag det....

De har uppehåll på alla planerade operationer för att kunna ta de akuta utan dröjsmål. Det är någon både kostnad och bemanning det handlar om.

Men remissen är ju inte beroende av uppehåll eller ej men de drar säkert på det så att det inte går att nyttja vårdgarantin. Efter accepterad remiss ska jag opereras inom 90 dgr annars kan jag begära flytt till annan vårdgivare som Sophiahemmet som i princip inte har några köer.
 
De har uppehåll på alla planerade operationer för att kunna ta de akuta utan dröjsmål. Det är någon både kostnad och bemanning det handlar om.

Men remissen är ju inte beroende av uppehåll eller ej men de drar säkert på det så att det inte går att nyttja vårdgarantin. Efter accepterad remiss ska jag opereras inom 90 dgr annars kan jag begära flytt till annan vårdgivare som Sophiahemmet som i princip inte har några köer.

Ändå taskigt att de drar på den... :(
 
Ändå taskigt att de drar på den... :(

Ja. Hade jag bott i Sthlm hade jag varit opererad i mars.

Det är dumt att jag inte visste den stora skillnaden för då hade jag skrivit mig hos mamma vid årsskiftet... Nu är det ju meningslöst.

De säger tom själva att de eg inte har bättre långsiktiga resultat i Uppsala än i de landsting där det är kortare tid mellan första remissen och op.

Min utredning är för att vara Uppsala extremt snabb, halva tiden mot vad det vanligen tar.

Lyckas jag bli gravid och behålla innan så kvittar det väl men om det inte går så är det inte så roligt.

Det känns för övrigt jättekonstigt att det är så bökigt att bli gravid när jag spenderat typ tretton år med att bli livrädd för att bli det :confused:

Och vilken tur att jag bytte sambo, den förre ville testa först när jag fyllt 35... Det hade ju kunnat sluta riktigt trist.
 
Blåbäret: ÄL 1/6 BIM 15/6 – 28 år, inga tidigare barn.
Robl: ÄL 3/6 BIM 17/6
Vilse
: ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket'
Girasol: Plockade 25 ägg 18/6 embryotransfer av 2 ägg planerad (om nu några befruktats) till midsommarafton. 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)
Rosen-Knoppen: ÄL 17/6 BIM 1/7 - 25 (26 i September) år, sjätte försöket. Inga barn sen innan.
Kanintant: ÄL ? BIM 1/7-13/7 - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
em-pirre: ÄL 20/6 BIM 4/7? 29 år, försökt i 11 månader, inga barn.
Thera: ÄL 21/6 BIM 5/7 - 32 år, andra försöket, son född 2011
Rhinos: ÄL 29/6 BIM 13/7 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
Mois: ÄL 1/7 BIM 14/7 - 30 år, tredje försöket. Dotter född 2011-08


Okej.
Nu backar jag och mina ömma bröst långsamt och lite panikslaget ut ur den här tråden för att djupandas i papperspåse en stund. O_o
(Och inte ett knyst till någon, okej?)

Grattis! :banana:
 
By the way, ni som grunnar över vilka tester som är bra. Jag har alltid gillat CB och det vanliga ej digitala. Men från kliniken får man test från testlagret (deras billiga strippar) och måste säga att de är superbra -förutom att man inte kan kissa direkt å utan måste samla urinen först i mugg typ. Jag som nu blivit lite testknarkare köpte hem testlagrets billiga och de har alltid visat korrekt, inga spökstreck eller liknande. Fast den häääär gången ska jag inte testa ihjäl mig, bara max 4 test :angel:dvs de jag har hemma :p.

Håller med om att det är en nackdel att man måste kissa i mugg och inte direkt på stickan.

Sambon håller också med, han gick upp på toa häromnatten, jag hörde att han bara spolade i kranen.
-Vad gjorde du, sa jag när han kom tillbaka.
-Drack vatten.
-I vadå?
-Den där muggen som står där.
-Du har inte funderat på vad det är för mugg?
-Nä?

:angel::angel::angel:
 
Håller med om att det är en nackdel att man måste kissa i mugg och inte direkt på stickan.

Sambon håller också med, han gick upp på toa häromnatten, jag hörde att han bara spolade i kranen.
-Vad gjorde du, sa jag när han kom tillbaka.
-Drack vatten.
-I vadå?
-Den där muggen som står där.
-Du har inte funderat på vad det är för mugg?
-Nä?

:angel::angel::angel:

Min står på soptunnan. Ingen risk för misstag ;)
 
Tjoho! Vad spännande med ännu ett plus! Grattis!

Kul med muggen @Thera hahaha

Själv så inväntar vi ÄL och nuppar på under tiden.
Förra gången blev jag enligt UL's uträkningar gravid samma dag som BIM. Så det gäller väl att ligga i hela tiden ;) Har dock en stark misstanke om att deras uträkning inte stämde helt. Jag är hyfsat regelbunden i min cykel och det var jag även då.
 
Håller med om att det är en nackdel att man måste kissa i mugg och inte direkt på stickan.

Sambon håller också med, han gick upp på toa häromnatten, jag hörde att han bara spolade i kranen.
-Vad gjorde du, sa jag när han kom tillbaka.
-Drack vatten.
-I vadå?
-Den där muggen som står där.
-Du har inte funderat på vad det är för mugg?
-Nä?

:angel::angel::angel:
Hahahahhahah, stackare :rofl::rofl: Berättade du för honom? :devil:


Min följetong är slut för denna gången. Mensen dök upp med besked i fm. Trist men förväntat. Men den där jävla mensvärken hade jag fan klarat mig utan, fick avbryta handlingen för jag knappt kunde stå rakt :arghh:
 
Robl: ÄL 3/6 BIM 17/6
Vilse
: ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket'
Rosen-Knoppen: ÄL 17/6 BIM 1/7 - 25 (26 i September) år, sjätte försöket. Inga barn sen innan.
Girasol: Embryotransfer av 2 st embryon 20/6 BIM 2/7 men officiell testdag 5/7. 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)
em-pirre: ÄL 20/6 BIM 4/7? 29 år, försökt i 11 månader, inga barn.
Kanintant: ÄL ? BIM 1/7-13/7 - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
Thera: ÄL 21/6 BIM 5/7 - 32 år, andra försöket, son född 2011
Rhinos: ÄL 29/6 BIM 13/7 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
Mois: ÄL 1/7 BIM 14/7 - 30 år, tredje försöket. Dotter född 2011-08

Hur går det @robl ?

Vi får vänta ända till juli nu, verkar det som. Alla juniBIMmare verkar vara slut?
 
Robl: ÄL 3/6 BIM 17/6
Rosen-Knoppen:
ÄL 17/6 BIM 1/7 - 25 (26 i September) år, sjätte försöket. Inga barn sen innan.
Girasol: Embryotransfer av 2 st embryon 20/6 BIM 2/7 men officiell testdag 5/7. 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)
em-pirre: ÄL 20/6 BIM 4/7? 29 år, försökt i 11 månader, inga barn.
Kanintant: ÄL ? BIM 1/7-13/7 - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
Thera: ÄL 21/6 BIM 5/7 - 32 år, andra försöket, son född 2011
Rhinos: ÄL 29/6 BIM 13/7 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
Mois: ÄL 1/7 BIM 14/7 - 30 år, tredje försöket. Dotter född 2011-08
Vilse: ÄL 11/7 BIM 14-22/7 - 27 år, andra försöket, son född -13
 
Robl: ÄL 3/6 BIM 17/6
Vilse
: ÄL 9/6 BIM 19/6 - 27 år, ett barn, första försöket'
Rosen-Knoppen: ÄL 17/6 BIM 1/7 - 25 (26 i September) år, sjätte försöket. Inga barn sen innan.
Girasol: Embryotransfer av 2 st embryon 20/6 BIM 2/7 men officiell testdag 5/7. 3e försöket ivf. - 38 år. Har 4 barn sedan tidigare (-99,-02,-04,-05)
em-pirre: ÄL 20/6 BIM 4/7? 29 år, försökt i 11 månader, inga barn.
Kanintant: ÄL ? BIM 1/7-13/7 - 32 år, första försöket, inga barn sedan innan
Thera: ÄL 21/6 BIM 5/7 - 32 år, andra försöket, son född 2011
Rhinos: ÄL 29/6 BIM 13/7 - 25 år, andra försöket, inga barn sedan innan.
Mois: ÄL 1/7 BIM 14/7 - 30 år, tredje försöket. Dotter född 2011-08
lil-sis äl 1/7 BIM 14/7 - 33 år, sjuttioelfte försöket, inga barn. (Andra efter MF som tog 5 försök efter X som tog 5 försök).
Vilse
: ÄL 11/7 BIM 14-22/7 - 27 år, andra försöket, son född -13


@em-pirre
Ja juni är ju nästan slut.

Och min semester bara rusar förbi fastän jag ingenting gör :(
 
Hahahahhahah, stackare :rofl::rofl: Berättade du för honom? :devil:

Haha, ja, när jag skrattat klart och fick luft igen.

Han är iofs lite härdad när det gäller mina kroppsvätskor, han fick uppleva Stockholms blodbad 2.0, när min mens dök upp oväntat (och i sällan skådad mängd) när vi hade sex typ andra gången. Och det har han glömt, och dessutom stannat kvar, så detta var rätt lindrigt... :angel:
 
Sommaruppehållet startade för en vecka sedan, så det är redan kört men det visste jag redan i vintras. De har fyra veckor flyt och ett viktminskningskrav innan op (inga problem, någon har skrivit fel i journalen så min vikt där är +13.8kg mot vad jag väger nu).

Remissen är inte ens skickad till kirurgen trots att överläkaren själv har gett mig prio :(
Shit vad trist! Det verkligen suger ju att du inte kan få hävda vårdgaranti och komma till Sophiahemmet. Så hur ser prognosen ut nu? Operation i september?

Mvh Miks
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 065
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 026
Senast: Queen
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 563
Senast: Milosari
·
Gnägg Jag är ny här på bukefalos. Detta blir min första tråd (förutom en tråd där jag bara presenterade mig lite kort). Så om jag gör nåt fel...
Svar
10
· Visningar
500

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp