En tråd för oss som vill ha barn/som försöker bli gravida DEL 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tycker det verkar på många som att skrapning är bättre. Undra om man skulle be att få det på en gång istället… sen vet jag inte om de hellre vill försöka med tabletter först för att det var ganska lång gånget. Iof är det skönt om jag slipper skrapning för då borde ju infektionsrisk osv vara mindre, inga sår någonstans.

Beklagar :(

Jag har testat båda typerna och kan säga att jag föredrar skrapning alla dar i veckan. man somnar och sen vaknar man så är det klart! Däremot så va det för mig en fördel med medicinsk för då hängde jag med bättre psykiskt på att "nu finns inget foster kvar".
Sen finns ju alltid en risk att behöva skrapas efter en medicinsk också :(

Hoppas det tar sig fort igen för dig, håller tummarna för tredje gången gillt :love:
 
paprika ÄL 1/1 BIM 14/1, 28 år, inga barn
Robl ÄL 9/1 BIM 23/1 försök nr 10(?), 24 år, inga barn
Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn
Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i nio månader, 30 år, inga barn
Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1
fia-lisa ÄL 16/1 BIM 30/1, Försök nr 13, 37 år, 1 barn 4 år
em-pirre ÄL 3/2 BIM 18/2, Försök nr 18, 29 år, inga barn

jag är så regelbunden att det är skrattretande.
 
paprika ÄL 1/1 BIM 14/1, 28 år, inga barn
Robl ÄL 9/1 BIM 23/1 försök nr 10(?), 24 år, inga barn
Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn
Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i nio månader, 30 år, inga barn
Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1
fia-lisa ÄL 16/1 BIM 30/1, Försök nr 13, 37 år, 1 barn 4 år
em-pirre ÄL 3/2 BIM 18/2, Försök nr 18, 29 år, inga barn

jag är så regelbunden att det är skrattretande.

Jag med. Och jag ska ju inte ens ha mens :grin:
 
paprika ÄL 1/1 BIM 14/1, 28 år, inga barn
Robl ÄL 9/1 BIM 23/1 försök nr 10(?), 24 år, inga barn
Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn
Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i nio månader, 30 år, inga barn
Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1
fia-lisa ÄL 16/1 BIM 30/1, Försök nr 13, 37 år, 1 barn 4 år
em-pirre ÄL 3/2 BIM 18/2, Försök nr 18, 29 år, inga barn

jag är så regelbunden att det är skrattretande.
Det var som *piiip* att det inte skall fungera för dig. :(
Rumpa alltså!
 
  • Gilla
Reactions: Ray
Hur går det för er?

I helgen gjorde han slut men just nu är det lugnt ;)

Det kommer ta tid att hitta ett sätt som fungerar men det går ju åt rätt håll.

Under veckan har jag hunnit köra runt med brinnande bil och idag kommer han hem med ersättaren.

Ibland känns det som att det inte ryms några barn i vårt dagliga kaos :p
 
@Kanintant När det kommer till vilken metod man skall använda. Generellt är det bättre att framkalla missfallet medicinskt så att kroppen löser det själv. Finns alltid en förhöjd risk när man går in och rotar med instrument. Men ibland måste man ju göra en skrapning.

Det är ju bara några få procent som får problem. Men det är ju aldrig roligt att vara någon av dom där få procenten.

Jag själv höll ju på att förblöda när jag fick mitt MA. Det gjordes medicinskt. Men sådant vet man ju aldrig i förväg.

Tycker det är bra att du är på sjukhuset när du gått så pass länge. (Ironiskt nog valde jag att göra det på sjukhuset för att vara säker. De skickade sedan hem mig fast jag blödde väldigt mycket och nästan svimmade där framför barnmorskan. "Det är nooooormalt att det kan bli så". Ren tur att min man var hemma och kunde ringa efter ambulansen sedan när jag låg där i badkaret och bara blödde)
 
I helgen gjorde han slut men just nu är det lugnt ;)

Det kommer ta tid att hitta ett sätt som fungerar men det går ju åt rätt håll.

Under veckan har jag hunnit köra runt med brinnande bil och idag kommer han hem med ersättaren.

Ibland känns det som att det inte ryms några barn i vårt dagliga kaos :p
Brinnande bil??? :eek:

Men människa du skall ju inte sätta eld på bilen. Det är han inte värd!!!

Synd om bilen också. Bättre att elda upp alla hans kläder eller så. :up:

Seriöst: Vad hände med bilen?

Hur mår du då? Det låter som om önskan att bryta upp inte kommer från dig.
Är ni tillsammans igen?
 
Brinnande bil??? :eek:

Men människa du skall ju inte sätta eld på bilen. Det är han inte värd!!!

Synd om bilen också. Bättre att elda upp alla hans kläder eller så. :up:

Seriöst: Vad hände med bilen?

Hur mår du då? Det låter som om önskan att bryta upp inte kommer från dig.
Är ni tillsammans igen?
Kom på det kanske är bättre att ta det här på PM :o (Tänkte inte riktigt så långt)
 
@Kanintant När det kommer till vilken metod man skall använda. Generellt är det bättre att framkalla missfallet medicinskt så att kroppen löser det själv. Finns alltid en förhöjd risk när man går in och rotar med instrument. Men ibland måste man ju göra en skrapning.

Det är ju bara några få procent som får problem. Men det är ju aldrig roligt att vara någon av dom där få procenten.

Jag själv höll ju på att förblöda när jag fick mitt MA. Det gjordes medicinskt. Men sådant vet man ju aldrig i förväg.

Tycker det är bra att du är på sjukhuset när du gått så pass länge. (Ironiskt nog valde jag att göra det på sjukhuset för att vara säker. De skickade sedan hem mig fast jag blödde väldigt mycket och nästan svimmade där framför barnmorskan. "Det är nooooormalt att det kan bli så". Ren tur att min man var hemma och kunde ringa efter ambulansen sedan när jag låg där i badkaret och bara blödde)

Ja det känns skönt om man slipper rota, särskilt för infektionsrisk osv, vi vill ju försöka så snabbt det bara går igen. Här har knappt kommit ngt mer blod, men moler lite, jag tror inte det händer så mycket mer innan jag kommer till sjukhuset imorgon, känns lika bra det så inget går galet hemma.

Ja det känns tryggt att vara på sjukhuset, de skulle aldrig låtit mig göra det hemma ändå så det kändes inte som att de tog särskilt lätt på det.

Fy sjutton vad oproffsigt av dom och skönt att din man var hemma som du säger, hur tänkte dom där liksom.

Nu ska jag försöka att inte oroa mig inför morgondagen (läs: ge fan i att googla en massa), snart ska jag iväg och kommer nog inte hem förrän sent, skönt, sen är det snart fredag och det blir gjort.
 
Brinnande bil??? :eek:

Men människa du skall ju inte sätta eld på bilen. Det är han inte värd!!!

Synd om bilen också. Bättre att elda upp alla hans kläder eller så. :up:

Seriöst: Vad hände med bilen?

Hur mår du då? Det låter som om önskan att bryta upp inte kommer från dig.
Är ni tillsammans igen?

Njäe ingen fara.
Det verkar som ett relä har kortslutit och startat en kabelbrand. Det kunde ha blivit jättedåligt. Typ under spolarvätskebehållaren och bromscylindern, brände av en bromsslang :eek:

Han vill eg inte göra slut heller men vi har lite att jobba på.

Jo jag sade att jag inte tänkte gå med på att göra slut ;)
 
Ja det känns skönt om man slipper rota, särskilt för infektionsrisk osv, vi vill ju försöka så snabbt det bara går igen. Här har knappt kommit ngt mer blod, men moler lite, jag tror inte det händer så mycket mer innan jag kommer till sjukhuset imorgon, känns lika bra det så inget går galet hemma.

Ja det känns tryggt att vara på sjukhuset, de skulle aldrig låtit mig göra det hemma ändå så det kändes inte som att de tog särskilt lätt på det.

Fy sjutton vad oproffsigt av dom och skönt att din man var hemma som du säger, hur tänkte dom där liksom.

Nu ska jag försöka att inte oroa mig inför morgondagen (läs: ge fan i att googla en massa), snart ska jag iväg och kommer nog inte hem förrän sent, skönt, sen är det snart fredag och det blir gjort.
Du det kommer att gå jättebra!!!!

Du skall inte lyssna på en gammal kärring som fortfarande är en aning bitter :meh:
 
Njäe ingen fara.
Det verkar som ett relä har kortslutit och startat en kabelbrand. Det kunde ha blivit jättedåligt. Typ under spolarvätskebehållaren och bromscylindern, brände av en bromsslang :eek:

Han vill eg inte göra slut heller men vi har lite att jobba på.

Jo jag sade att jag inte tänkte gå med på att göra slut ;)
Oj då! Kunde ju ha slutat riktigt illa där ju.

Ni har ju haft det tufft med allt. Lätt att det blir slitningar då.
 
Robl ÄL 9/1 BIM 23/1 försök nr 10(?), 24 år, inga barn
Flutterdash ÄL 12/1 BIM 26/1, tredje försöket, 27 år, inga barn
Cynthia ÄL 14/1 BIM 28/1, Försökt i nio månader, 30 år, inga barn
Hyldeblomst ÄL ca 11/1 BIM runt 25/1
fia-lisa ÄL 16/1 BIM 30/1, Försök nr 13, 37 år, 1 barn 4 år
paprika ÄL 29/1 BIM 11/2, 28 år, inga barn
em-pirre ÄL 3/2 BIM 18/2, Försök nr 18, 29 år, inga barn
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 065
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 626
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Jag håller på att bli förkyld och jag blir alltid heltäppt i näsan vid förkylning. Jag hittar motstridig information på nätet angående...
2
Svar
22
· Visningar
1 797
Senast: Fille
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 026
Senast: Queen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp