En tråd för nyfikna...

Sv: En tråd för nyfikna...

Men en curb sitter ju fast runt ringarna. Dvs läder runt metall = det sitter inte fast i ringarna, curben "åker ju" på ringarna, hajar du?

Ponera att ta bort huvudlaget här så kan du förutse vad som skulle hända:

Bild034.jpg

Bild029.jpg

även med fasta ringar kommer det aldrig gå att få fast det utan huvudlag utan att klämma/skada hästen
26957471.jpg

Senast ändrad:

Håller med dig! Tror att det är en dum idé att försöka spänna fast ett metallbett med hjälp av en Curbstrap. Ett metallbett är inte gjort att låsas runt käken då det inte formar sig över huvud taget. Kommer bara trycka på tunga och laner om man ska få det att sitta still - dvs dra åt det! Ett läderbett som på bilden som är gjort för ändamålet formar sig ju och blir mycket mjukare för hästen.

delvis kl

haha, nu fattar jag! Tack för hjälpen, det tog ett tag för min hjärna att förstå :D

Liknande trådar

Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
475
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
657
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 504
Senast: __sofia__
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
967
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka