Bukefalos 28 år!

En tredje hund...

Sv: En tredje hund...

ja alltså, jag gillar inte nervösa/ängsliga hundar. jag tycker inte heller att man kan skylla nervositeten på ett hett temprament, en hund ska kunna vara väldigt "på" utan att för den sakens skull vara nervös. titta bara på jaktlabbarna.

stress ser jag lite annorlunda på, eftersom vi har så stor möjlighet att påverka hunden där.

Jag kan inte annat än hålla med dej.
Ingen av de hundar jag har hemma är ängsliga/nervösa. De har alla en bra on/off knapp, de är lungt så länge det inte är jobb/bus på gång.
Midas är dock, som sagt, lite "skvätträdd", han kan hoppa HÖGT om han blir överraskad (det krävs inte så mkt för att han ska bli det...), men finner sej ganska snabbt.
Och lättstressad, men som du säger, där har vi stor möjlighet att påverka hunden, och jag har påverkat honom- negativt.
Jag har tyckt att det varit jobbigt när han varvar upp, jag har själv blivit stressad och ibland irriterad. Och det har knappast gjort saken bättre :(
Men nu är vi på rätt väg och det märks också på honom!!
 

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp