Alfakrulls
Trådstartare
Håller på med en grej i skolan och kommer ställa lite frågot här under och skulle vara EVIGT tacksama om ni ville svara på dem!
Läraren ville gärna att man skulle ha andras synpunkter på de området man jobbar om, och jag har då valt Hund så klart!
Frågor
1: Om man funderar på att köpa en TILL hund, hur gammal tycker/annser du att den första hunden ska vara innan hund nr 2 kommer?
2:Är du emot eller för blandraser ( Både Aveln och hundarna)?
3: Varför är du emot/för blandraser/blandras aveln?
4: Tycker ni att man på något sett ska ha typ ett "papper" som intygar att man är en lämplig hundägare?
5: Vad annser ni är max tiden för hur länge en hund ska/kan vara ensam hemma?
6: Tycker du att de ska krävas särsklid utbildning/"hundkörkort" m.m om man äger en "kamphund", dvs de hundar som har ett hårt psyke & framavlade för bla Kamp?
7: Vad är en Kamphund för dej? En Speciell ras? Förklara gärna!
Ja, de va några av de frågor jag gärna vill ha andras synpunkter på!! Så....fram med allas åsikter nu!!
Läraren ville gärna att man skulle ha andras synpunkter på de området man jobbar om, och jag har då valt Hund så klart!
Frågor
1: Om man funderar på att köpa en TILL hund, hur gammal tycker/annser du att den första hunden ska vara innan hund nr 2 kommer?
2:Är du emot eller för blandraser ( Både Aveln och hundarna)?
3: Varför är du emot/för blandraser/blandras aveln?
4: Tycker ni att man på något sett ska ha typ ett "papper" som intygar att man är en lämplig hundägare?
5: Vad annser ni är max tiden för hur länge en hund ska/kan vara ensam hemma?
6: Tycker du att de ska krävas särsklid utbildning/"hundkörkort" m.m om man äger en "kamphund", dvs de hundar som har ett hårt psyke & framavlade för bla Kamp?
7: Vad är en Kamphund för dej? En Speciell ras? Förklara gärna!
Ja, de va några av de frågor jag gärna vill ha andras synpunkter på!! Så....fram med allas åsikter nu!!