Endometrios?

_FiA_

Trådstartare
Jag har ett lite udda problem skulle jag tro. Senaste halvåret så har jag fått riktigt jobbiga problem som jag börjar se ett samband med mens! Några dagar innan mens och under mens och även ett par dagar efter mens så får jag problem med ont i magen och illamående. Och det är inte den där vanliga mensvärken som sitter nertill (eller jo jag har ju såklart även mensvärk mest första och andra dagen) utan den här värken sitter i solarplexusområdet. Liknande magkatarr ungefär. Är det någon som har något tips på vad det kan vara för fel? Hur kan jag få ont så högt upp i magen kopplat till mens? Det finns ju något som heter endometrios, skulle detta kunna yttra sig på det här viset? Den här värken jag får börjar bli handikappande alltså... jag har tidigare alltid haft problem med lös mage vid mens, men det går ju över så fort jag går på toaletten så att säga.. men detta håller i sig i dagar. :confused::(
 
Värk i solarplexus pga endometrios har jag aldrig hört talas om, tror helt enkelt du har rejäl magkatarr. Jag brukar själv få magkatarr i samband med mens (är diagnosticerad med endometrios, men det är tydligt att det inte är endometriosen när jag har magkatarr). Om du googlar kan "magkatarr vid mens" hittar du en del :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 446
Senast: Tora
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
1 895
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
767
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 230
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Patellaluxation på renrasig katt
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp