energi foder...

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Bumlan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 173
B

Bumlan

..... fast utan havre....????
vad finns ???

man kan ju lixom inte ge hur mkt betfor som helst....:crazy:
hon blir så galet pissig om hon käkar havre.....

Sv: energi foder...

Hej! Jag vill tipsa om mustang foder! det är i ganska små säckar, men jag har inte kollat upp priset.. det är havrefritt och innehåller linfrökaka som är bra för magen.. kolla upp mer på deras hemsida så kan du se näringsvärdena med..
Kolla gärna på hästnet.se oxå. där finn även mustang med som länk. där kan du kolla upp lite olika fodersorter.. =) Lycka till!!

Vill du ha lång energi så kan du ge korn. Det innehåller egentligen mer energi än havre men är långsammare. Betfor är snabb energi.
Jag ger min häst fibergi låg och krossat korn och det fungerar jätte bra för hon kan inte äta havre för då blir hon hel galen.

Marstall har muslifoder för hästar som även finns havre fritt. Dom har en hemsida marstall.dk. Granngården kommer att ha detta foder(iaf här hos oss).

I Krafft's sortiment finns Krafft Energi, det brukar vår travare få några dagar inan snabbjobb. Sedan finns ju olja, ett par dl/dag ger samma "energieffekt" som havre. /Linda

Min ena häst blir knasig av havre, så vi bytte till majs istället, ska innehålla mycket energi och de verkar funka.

Hur mycket behöver du komplettera höet med? Har du ett bra hö, behöver du ju inte ge nåt alls och det är kanske det hästen reagerar på.

i dagsläget får hon betfor,kraft rehab(enda utan havre...),lusärn och olja......
har bra och analyserat hö med fri tillgång.

hon har ett hyffsat bra "driv", men behöver ha lite till när vi jobbar...., håller givetvis på att träna kondition och div. som ska hjälpa henne att orka mera..

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
874
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 226
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
1 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka