Engelsk bullterrier

SandraM

Trådstartare
Nu är det så att jag har lite undringar med hur det är att leva med en Bullterrier! :laugh:

Jag har alltid velat ha en bullrerrier, enda sen jag var liten. Jag har alltid älskat deras utseende, medans alla i min närhet inte alls gillat hur de ser ut.

Jag undrar bara hur det är att leva med?? Om de är lämpliga att ha i barnfamilj och liknade..!!

Vad har ni för erfarenhet av denna ras??? Jag har läst en hel del, men det man läser och hur det ser ut i verkliga livet kan ju verkligen skilja sig!! :)

Skriv gärna!! :)
mvh// Sandra

Sv: Engelsk bullterrier

googla på "bulleforum" så hitadr du ett forum för bulleägare,
personligen tycker jag bulleägare höjer sina hundar till skyarna med att bortförklara allt fel hunden gör med att "men det är ju en bullterrier!"

känner en som har en och jag blir galen!

hunden stirrar ut en annan hund och börjar morra "nä det gör han inte alls han tittar så, bullterriers gör så"

hunden kissar på henne "men han är ju en bullterrier!"

hunden är allmänt ouppforstrad och jobbig " bullar ska vara så!"

en annan rolig kommentar är "en bullterrier ska inte motioneras alls på något stt innan 3 års ålder"

1, det är som vilken hund som helst!
2, ingen hund ska vara så!

tycker det är väldigt speciella personer som har bulle! har träffat 2 som inte är det och då blir dom utmoddade av resten av "klanen"

har sen jag var liten gillat dem då grannesns son födde upp dessa men nu är jag så anti bullefolket så det finns inte ;)

hoppas inte de flesta ägare är så dom jag skrivit ;)

Haha!! Okeey, jag har aldrig kommit i kontakt med det "folket" men har fastnat för rasen!! :) Hehe!!

Själv tycker jag ju inte att det är ok att hunden kissar på folk bara för att det är en viss ras. Men jag vet hur du menar. Jag passade en längre tid en liten hund. Jag blev tokig när hon började skälla på andra hundar eller människor, för jag tycker det är otrevligt. Men folket hon skällde på tyckte att det var helt ok för hon var ju såååå SÖT!! Nej det är inte tillåtet hur söt hunden än är eller vilken ras det än handlar om.

detr ju fina hundar i övrigt! :) men kanske inte så konstigt dom ahr damp om dom inte aktiverar dem innan 3 års ålder :P

jag känner en, och hon är som en speedad betongsugga med oändlig energi!

jag blir nervös av att vara runt henne, hon är verkligen galen. snäll och glad på alla sätt och vis, men hon är som en pansarvagn! hon skulle lätt kunna krossa knät på mig i glädje och för att hon springer för fort och inte hinner stanna :p
ägaren säger att man måste ha tålamod, och då snarare åt det extrema hållet än vad som är normalt att ha :p

Med det jag har läst och vad några har sagt så ska man ha en ängels tålamod med dessa hundar. I alla fall så länge det är i unghundsstadiet, jag har hört att de lugnar ner sig ganska mycket sedan. Men om det det stämmer vet
jag inte (??)

Jag vill ju ha en hund att jobba lite med, sedan ha en hund som vill vara med och ha orken till att följa med till stallet å så...

Det är ju bara det att jag fastnat för denna rasen!! :) Men alltid bra att höra med andra vad de har för erfarenheter.

Jag vill gärna höra mera!! :idea:

jaa den hunden jag känner är nog 3½-4 år :p och hon har snarare blivit MER med tiden :p

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 532
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 894
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett... 2
Svar
23
· Visningar
1 389
Senast: miumiu
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 563
Senast: Ragdoll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m