Bukefalos 28 år!

Engelsk Labrador Retriever

F

fragan

Hej!

Jag undrar om här finns några Labrador-experter?

Det är så, att vi har en underbar labrador hane, som vi köpte i England när vi bodde där.
Honom tog vi såklart med oss när vi flyttade hit till Sverige :love:

Vi får alltid mycket beröm för hur fin han är och hur annorlunda han ser ut om man jämför med den Svenska Labradoren.

Han är mer 'smäcker' än den svenska. Längre ben och inte lika 'fyrkantig' i kropp och huvud.

Jag minns att jag tittade i en bok i en affär häromdagen, där dom visade en bild på en Labrador som påminner om vår. Den kom från en Svensk uppfödare som hade importerat Labradorer från England till Sverige och använde i sin uppfödning. Denna kenneln finns inte längre då den ägaren har lagt av.
Jag minns tyvärr inga namn... :o

Vet någon vart man får tag i den typen av Labrador, här i Sverige?
 
Sv: Engelsk Labrador Retriever

Hej!
.

Jag minns att jag tittade i en bok i en affär häromdagen, där dom visade en bild på en Labrador som påminner om vår. Den kom från en Svensk uppfödare som hade importerat Labradorer från England till Sverige och använde i sin uppfödning. Denna kenneln finns inte längre då den ägaren har lagt av.
Jag minns tyvärr inga namn... :o

Labrador Retriever heter den, av Ing-Marie Hagelin, Mimmi Erixon.
 
Sv: Engelsk Labrador Retriever

Låter som en jaktlabbe. Det har varit min ras sen -89 :love: och jag kan tipsa dig om kennlar om du skickar pm! Skriv gärna din hunds stamtavla också!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 377
Senast: dobbis
·
Relationer Som några av er säkert vet så har jag inte haft den bästa erfarenheten av killar. Nu har jag dock träffat två stycken och mitt huvud är...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 649
Senast: melen
·
Islandshäst Jag lovade i en annan tråd att leta fram text och bild från mina böcker om de islandshästar som importerades till Sverige på 1910-talet...
Svar
4
· Visningar
2 787
Senast: OlleAtlas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp