Engelsk nosgrimma

Centaur

Trådstartare
Tycker det är så fult med aachen utan snokremmen pga fästet som sticker ut, men hittar inga fina engelska nosgrimmor. Letade på eurohorse utan att hitta, fanns bara aachen. Finns det inga märken som har det? Måste vara mörkbrun, 4-5 cm mjukt fodrad.

Eventuellt om någon har tips på hur jag kan få bort fästet till snokremmen på ett snyggt sätt. :)
 
Vill du ha en av riktigt fin kvalité så kan ju en sadelmakare sy upp en åt dig. Mia Sunnman t.ex. har tagit fram väldigt fina.

Annars säger jag som föregående talare: sprätt bort fästet och sy ihop. Kostar inte många kronor att låta sadelmakar'n göra det. Det kan synas lite just där, på fodret - blir som tryck efter "flärpen", särskilt om fodringen är mycket bredare än nosgrimman, men jag har gjort så på flertalet nosgrimmor och ägarna till dem har blivit mycket nöjda med resultatet.
 
Vill du ha en av riktigt fin kvalité så kan ju en sadelmakare sy upp en åt dig. Mia Sunnman t.ex. har tagit fram väldigt fina.

Annars säger jag som föregående talare: sprätt bort fästet och sy ihop. Kostar inte många kronor att låta sadelmakar'n göra det. Det kan synas lite just där, på fodret - blir som tryck efter "flärpen", särskilt om fodringen är mycket bredare än nosgrimman, men jag har gjort så på flertalet nosgrimmor och ägarna till dem har blivit mycket nöjda med resultatet.

Har redan haft en från henne som jag sålde pga att jag tyckte den blev för bred. Tröttnade på det superbreda. Annars jättefina men vill inte lägga 1500 på en nosgrimma som jag eg inte behöver.

Jag får testa att ta bort den på en nosgrimma där det inte är katastrof om det blir fult, övningsobjekt. Skomakarn kommer jag aldrig mer anlita efter att han förstörde mina ridstövlar och någon sadelmakare finns ej här så jag får försöka fixa själv. :)
 
Båda mina dressyrträns är egentligen kandar.
Jag har inget träns med flärp (använder inte aachenrem på någon häst), de flesta är köpta utan eller med avtagbar men på något har jag fått den borttagen och på något har jag slitit av den och limmat igen. Tycker dock att det syns när det suttit något där om nosgrimman är fodrad, även på avtagbara modeller.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 359
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 412
Kläder & Bli fin I stället för att kapa VGV-tråden ytterligare så får det här nu en egen tråd. Kanske är det fler än jag som just nu letar efter en...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 056
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp