engelsk nosgrimma...

Status
Stängd för vidare inlägg.

mag

Trådstartare
Finns det bara träns med ashennosgrimma nu för tiden, har efter 20 år nu bestämt mig för att ta en foder häst. Hon rids på pellham och jag måste så småningom skaffa ett nytt träns till henne. Men jag vill ha en engelsk nosgrimma, men efter att surfat runt lite verkar det bara vara ashenosgrimmor som gäller. Går det mode i det eller ????
 
Endera köper du en med löstagbart accehenremsfäste och plockar bort aachenremmen + fästet. Eller så gör du som jag och köper ett kandar och plockar bort det extra nackstycket + sidostycken.

/Alexandra - tycker flärpen för nedre remmen är såååå ful =)
 
Köp ett Aachenträns och lämna in till en sadelmakare som sprättar upp sömmarna och tar bort öglan!

:)Blir mycket bättre än att klippa den rakt av...
 
Höks droppformade träns har jag beställt!
"träns i svart" som du döpt det.
Tror det blir fint. Det ser fint ut.
 
En strålande idé! :idea:

Bara det att man blir diskad på tävlingar... :smirk:
 
Sv: engelsk nosgrimma...

Va? Blir man diskad om man inte rider med nosgrimma?

Tror faktiskt nosgrimmor går i mode. På 70-talet verkar det ha varit vanligt med remontgrimma (nedanför bettet), i alla fall om man tittar på bilder från den tiden (är själv inte tillräckligt gammal för att veta av egen erfarenhet). Aachengrimma verkar vara väldigt vanlig nuförtiden. Ser det på var och varannan häst.
 
Sv: engelsk nosgrimma...

Man msåte enligt TR ha nosgrimma, iallafall i dressyr, resten vet jag inte (och distans vet jag att man inte måste men det är ju oftast inte det folk tävlar i)
 
Sv: engelsk nosgrimma...

Man msåte enligt TR ha nosgrimma, iallafall i dressyr, resten vet jag inte (och distans vet jag att man inte måste men det är ju oftast inte det folk tävlar i)

Tolkade det som att hästen skall ridas på pelham vilket man ändå inte får tävla dressyr på.;) Ingen aning om man måste ha nosgrimma i hoppning. Någon som vet?
 
Sv: engelsk nosgrimma...

Kanske i ponnyhoppning men inte på storhäst behövs nosgrimma....

Men tråden är 7.5 är gammal ! ! !

Starta gärna en ny relevant tråd om det är något ni vill veta...
 
Sv: engelsk nosgrimma...

Ni kunde inte hitta en lite nyare tråd att väcka till liv?

Denna var ju bara dryga 8 år gammal.. :)

Hoppas TS har hittat sin engelska nosgrimma nu iaf :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
916
Senast: Miingla
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
297
Senast: liiinnea
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 436
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 638
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp