Engelska bokförlag?

LindgrenV

Trådstartare
Bokplanerna är i full gång, men eftersom jag enbart skriver på engelska så inser jag att det bästa nog är att vända sig till engelska bokförlag. Det jag skriver är av sagotema - och är kombinerat med foton.

Någon som sitter på några guldgruvor till förlag som ni kan dela med er av? Eller månne andra tips? :angel:

Bokplanerna är i full gång, men eftersom jag enbart skriver på engelska så inser jag att det bästa nog är att vända sig till engelska bokförlag. Det jag skriver är av sagotema - och är kombinerat med foton.

Någon som sitter på några guldgruvor till förlag som ni kan dela med er av? Eller månne andra tips? :angel:
Jag kan inte komma på något annat än kursboksförlag just nu men jag skulle tipsa dig att gå in i en engelsk bokhandel/titta på nätet vilka förlag som ger ut böcker i stil med den du skrivit och höra av dig till dom. English bookshop eller sf-bokhandeln kanske har något liknande? Det är ju tyvärr inte jättelätt att hitta engelsk litteratur i en svensk mainstream bokhandel. :)

Jag har för mig att man som presumtiv författare i Storbritannien inte vänder sig direkt till förlaget som man gör i Sverige. I stället har man en agent som (mot provision) försöker sälja manus de tror på till olika förlag.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
769
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 255
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 419
Senast: Enya
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
7 010
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II