Enkelt fårskinn

feel

Trådstartare
Finns det enkla fårskinnspaddar? Alltså utan fastsytt tyg på? Tänkte först köpa ett skinn och klippa till, men hittar bara Ikeas "Ludde" och dom är ju gigantiskt tjocka, eller lockiga. Är alltså ute efter ett tunnare skinn.

Sv: Enkelt fårskinn

Jag har ett par tunna men täta lammskinn som jag har köpt på Jysk. Men det var ett par år sedan!

Tror inte Ikeas är äkta heller :-( jag köpte till bebis på babyproffsen. Tror det ska finnas i Ullared med. På marknader kan det finnas men då brukar de kosta också.

Eskadron har! Det är som en tunn fårskinnspadd som man viker upp i framkant :)

Jag har ett "babyskinn" från typ Babyproffsen, det är supertjockt, mkt tjockare än vanliga padden med tyg som jag har.

Kollade även efter skinn som är tunnare och "lockiga", men de kostar ju 800spänn, lite trist att klippa sönder...

Mitt är förvisso urgammalt(det är väl sisodär 19 år sen som det användes till barn) men lagom tjockt, inte ett sån superluddigt och fyller ut ca 1/2 storlek på sadeln. Du kan inte beställa direkt från någon med får?

IKEAS Ludde har jag till en av hundarna, det är ett tunt, grått och krulligt fårskinn. Verkligen tunt (se deras hemsida).

De tjockaste jag har är de s k babyskinnen, det kan jag stå på utan att vara i närheten av att känna golvet, hade jag personligen aldrig lagt under en sadel om jag inte ville mista all kontakt med hästen.

På Tradera kan man också göra fynd.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 393
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 631
Senast: 13579vas
·
Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
493
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka