Enneagram - personlighetstyper

Fick mest på 8 (98%), 1 (93%) och 5 (85%). 8 stämmer bäst in av de typer de beskrev där så lite rätt hade de iaf, även om allt såklart inte stämmer.

Jag tror inte heller på de här testerna som fakta, men det är en rolig grej som oftast stämmer in något.
 
Tydlig 8, sen 7 och 2. Stämde rätt så bra i combo. Kul grej med tester, inget att hänga upp sitt liv på.
 
Vet inte om det stämmer på mig.
På de sista frågorna när man skulle välja det påståendet som stämde bäst så fick jag välja på samma svar på båda, försökte se om det var någon skillnad på dom men kunde inte se någon, det var inget påstående som stämde på mig, men var tvungen att välja ett av dom för att komma vidare.
Vet inte hur mycket det påverkade slutresultatet. 🤷🏻

F51ACED0-0CBA-4837-A87B-A48B6F2D744C.png
 
Det är väl mer en fingervisning än något annat skulle jag säga. Uppenbarligen så får ju folk olika resultat, så något säger det ju om vad olika personer tycker är viktigt. Testet kan man ju ta som en kul grej, vill man verkligen gå på djupet och hitta "rätt" typ räcker det inte att bara ta ett test.

Eller är det själva indelningen i olika typer du tycker är bluff och båg?

Enneagram delar ju in efter vad ens djupaste motivationer och rädslor är, och det köper jag att folk har olika och att en är den starkaste även om man till viss del kan passa in på flera. Sen är jag lite mer skeptisk till det här med vingar. Om jag är en 5a, varför måste min vinge vara antingen 4 eller 6? Om jag är mest 5 och därefter 9, säger inte det mer om mig än om jag är mest 4 eller 6? Tittar man i diagrammet ska ju 5 inte vara kopplat till 9 alls, utan mot 7 under stress och mot 8 under "growth".

Det här med att folk kan bli "certifierade enneagram-coacher" och på något sätt kunna hjälpa en till djupare insikter om sig själv är jag också lite skeptisk till, skulle hellre i så fall betala en utbildad psykolog än en "enneagram-coach".

Jag "använder" det mest för att titta på memes och känna mig lite lagom träffad och road, känner väl inte att det gett mig någon djupare personlig utveckling såhär långt att veta min enneagram-typ :p
Jag tänker att teorin bakom det, ligger väl på ungefär samma nivå som horoskop? Man skriver ihop något blaj för att passa in rätt bra på de flesta, så att oavsett vad man väljer får man något som skulle kunna passa på en själv.
 
Jag tänker att teorin bakom det, ligger väl på ungefär samma nivå som horoskop? Man skriver ihop något blaj för att passa in rätt bra på de flesta, så att oavsett vad man väljer får man något som skulle kunna passa på en själv.


Gör man testet lite olika dagar i månaden får man olika svar.


Det som är mest skrämmande att såna tester används som rekryteringsverktyg :banghead::laugh::yuck:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 408
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 889
Senast: Hazel
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 699
Senast: Barbabelle
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 366
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp