enögd vovve....

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare jelly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 102
J

jelly

Igår opererades ett av vår tiks öga bort pga en katt rev henne i ögat för ett par månader sedan. Ögat gick inte att rädda utan den enda lösningen var att operera bort det..

Är det någon som har någon erfarenhet av enögda hundar? Hur dom klarade anpassningen osv.. Det vore intressant att höra om fler som varit med om något liknande!

De brukar klara sig alldeles utmärkt.

Bara man själv vet om den blinda sidan så det inte blir några överraskningsmoment.

Vår tyska jaktterrier har varit enögd i 7 år, och har inga som helst problem. Han jagar precis som vanligt, och umgås och leker helt normalt med resten av flocken. Ibland kan han råka springa in i ett skåp eller en stol när de härjar som värst inne, men det bekommer honom inte.

Bekymra dig inte för din hund, den klarar sig alldeles utmärkt med bara ett öga.

Liknande trådar

Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: cassina
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 976
Senast: Maniac123
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 101
Senast: Skjøldur
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
799
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Husky från USA, tips och råd m.m