Philosophia

Trådstartare
Jag tänkte pröva Entourage till min Mac. Men när jag ska starta upp det så hoppas jag på att få kunna läsa lite om det först. Men icke, istället får jag en fråga om jag vill importera e-post, information från Entourage X eller 2001 eller om jag inte vill importera något alls. Men hur ska jag kunna veta vad jag vill göra?

Vad vill jag göra? :confused:

Min personliga informationshanterare (PIM) vad är det? Är det typ iCal och adressbok?

Sv: Entourage

Jag "löste" det så att jag valde att inte importera något utan lade till e-post (hotmail) och kalender (iCal) sedan. Men nu har jag två problem.

1. Entourage synkroniserar det så att det jag skriver i entourage hamnar i iCal men inte tvärt om. Jag vill ju främst kunna se iCal i Entourage. Går det att ställa in det på det sättet?

2. Entourage hittade inte min ena e-postadress (webmail). Kan jag lägga in den nu så här i efterhand? I så fall hur?

Problem 1 är löst (av en slump - jag tryckte på fel knapp och det visade sig vara rätt på ett annat sätt).

Men problem 2 är fortfarande inte löst.

Hmm. Nu trodde jag att jag även hade löst problem 2, men icke. Jag gick in på verktyg, valde konto och lade till mitt andra e-postkonto (webmail). Jag fyllde i information för IMAP och SMTP och sedan angav jag att det kontot skulle anges som standard.

Men icke. Jag kan logga in på både hotmailkontot och på webmailkontot via Entourage. Men när jag från webmail försöker skicka, både till andra och till mig själv, så får jag ett felmeddelande att den inte kan ansluta till servern. Dessutom får jag samma felmeddelande om jag skickar från mitt hotmailkonto till mitt webmail. Det ser alltså ut som att jag varken kan skicka eller ta emot webmail via Entourage.

Vad har jag gjort för fel?

Edit: jag tittade nyss igen på jobbets förklaring för hur man ställer in e-posten. Där står det på följande sätt:

Observera
Om du har datorn ansluten till "arbetsplatsensnamn-nätverket (xxx.xxx.xxx.yyy) konfigureras klienten enligt nedan.
Om du har datorn ansluten till en internet-leverantör utanför "arbetsplatsnamnet" gäller den leverantörens inställningar, tex SMTP-server.

Är det detta som felar? Jag har gjort som det stod "enligt nedan" och angav imap för arbetsplatsen och smtp för arbetsplatsen. Jag har Bredbandsbolaget hemma, ska jag alltså skriva i något annat? Och hur vet jag vad jag ska skriva?
*Förvirrad*

Senast ändrad:

OK! Men det spelar ingen roll att e-postadressen inte kommer från den leverantören?

Men vad anger jag som IMAP? Är det fortfarande den som hör till arbetsplatsen. För jag kan ju heller inte ta emot e-post från det kontot i Entourage.

Tusen tack förresten! :)

Åh vad jag tycker om dig! :love: Jag tror att jag har fått det att fungera nu!

Förutom att jag fyllde i fel smtp-server så hade jag glömt ett steg på slutet innan (något med kryptering och imap).

Det fungerar nu!

Jo, det är knivigt med inställningar. Jag har aldrig behövt att ställa in något tidigare utan bara gått in på hotmail eller webmail och loggat in. På jobbet går jag visserligen in via Mail apple men ställde vår datoransvariga in så det behövde jag aldrig bekymra mig om.

Men något som jag funderar lite över är hur det blir med organiseringen och läsningen av mina mejl på jobbet. På jobbet har jag alltså Mail som hanterar mitt webmailkonto. Men kommer Mail visa att de mejl som jag har läst på min hemdator (genom Entourage) att visas som lästa eller olästa?

Om de kommer att visas som olästa, är jag behjälpt av att använda mig av Entourage även på jobbet? Måste jag använda mig av något program för att synkronisera de båda datorerna på något sätt?

Liknande trådar

IT & mobiler Försöker hitta information om hur man utan att blockera en person kan ställa in så att man inte får några notiser från den människan...
Svar
3
· Visningar
519
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 491
Senast: Freazer
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla... 7 8 9
Svar
174
· Visningar
7 909
Senast: BernT
·
Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
16 621
Senast: qitis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka