Equalizerpadd till bomlös

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare missan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 729
M

missan

Har fått tag på en beg barefootsadel men ingen padd följer med så jag ska köpa en och vad jag förstått så är Skito Equalizerpadden bra. Vet någon om den finns i någon affär runt sthlm, eller måste jag beställa?

Jag har tänkt att ha barefootsadeln så länge, och sedan ev beställa en flexionsadel (väntar på 16", om den passar mig och hästen), kan man ha en equalizerpadd även till den sistnämnda? Eller finns det någon annan sorts padd som passar båda sadlarna?

missan :banana:

Sv: Equalizerpadd till bomlös

Ska du köpa pad så är det som Torsion säljer den absolut bästa! Panelerna är samma som i Skiton men fodralet är 1000 gånger bättre!

Till flexion behöver man vanligtvis ingen pad då flexion har bossor.

Aha! :bow:
Kollade torsions hemsida och där fanns det ju lite olika färger och dessutom olika tjocklekar, vilken tjocklek ska man ha då? :confused:

Padden verkar bara finnas i en storlek, sadeln är strl 0 dvs extra kort, padden kanske blir bautastor?

Extra tjocka inlägg behövs bara om hästen har takformad rygg, dvs uppstickande ryggrad.

Tittar du på frågor och svar på Torsions hemsida så står det någonstans hur lång padden är, tror att den är 60 cm eller nåt sånt...

Liknande trådar

R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 231
Senast: iNHALE
·
Western Vad ska man passa sig för då? Jag vill ha en ut i skogen sadel, och har på gamla dar blivit lite feg av mig och skulle uppskatta ett...
Svar
10
· Visningar
4 267
Senast: Unit
·
Utrustning Jag sitter och funderar på vad för slags sadel jag ska köpa till min unghäst(4år) Glampi(islandshäst). Han har ju lite längre rygg än...
Svar
2
· Visningar
1 602
Senast: videnlis
·
Utrustning Jag tror att jag ger upp bomsadelletandet! Jag kommer aldrig att hitta en tillräckligt bred och rak sadel, och skulle jag mot förmodan... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 703
Senast: Lella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Linda ben
  • Lunginflammation

Hund, Katt, Andra Djur