Equilab eller Ridely?

Vilmerati

Trådstartare
Nyfiken om någon har input på vilken av dessa två appar som är bäst (och gärna varför :)). Jag är ute efter en app där jag tillsammans med min med-ägare kan logga ridpassen, planera träning och även lägga in andra ”händelser” kring hästen som hovis etc. Båda dessa appar verkar ha ungefär samma syfte, men tänkte om någon kanske har koll på lite för-/nackdelar? Tack på förhand :)
 
Jag har bara equilab och använder bara för uteritter. Den trackar via gps och känner av via rörelser vilken gångart man är i, loggar höjdmeter, stegfrekvens, hur lång tid och sträcka du ridit i varje gångart, medelhastighet osv.

Har inte ridely men uppfattar den som lite mer inriktad på träning på bana. Den har inspirationsvideos med ridövningar och träningstips, man kan lägga upp egna filmer osv.

Vet inte vilken som fungerar bäst när man delar hästar mellan olika personkonton. Men båda har ju gratisversioner så du kan ju ladda ner och prova båda och se vilken som passar ert upplägg bäst?
 
Jag har precis börjat använda Equilab. Jag rider på ridskola så jag har inte testat så mycket andra funktioner än att lägga till hästar och välja träning och logga ridpass.
Den verkar dock logga dessa ridpass rätt bra. Brukar få rätt utslag av skritt, trav och galopp och hur mycket höger och vänster vi ridit. Även höjdmeter, stegfrekvens och medelhastighet verkar stämma rätt bra.
 
Jag och min bästa vän hade båda Ridely och la till varandras hästar :D Det funkade bra faktiskt, det var lätt att hålla koll på varandra. I vårt fall hade vi det för motivationen, att kunna peppa varandra.
 
Kul, tack för input 😊 Det är sant att det enklaste kanske är att prova båda och se vad som passar oss och hästen bäst :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 084
Senast: Skjøldur
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 134
Senast: Klara
·
Hundträning Hej på er! Jag önskar få tips från er angående larmande/ skällande i lägenhet. Har testat Allt känns det som men jag ju ha missat något...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
13 143
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 507
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp