Equipe Island

Status
Stängd för vidare inlägg.

moli

Trådstartare
Vad har ni för erfarenheter av den? Och så undrar jag hur man skall tolka märkningen av den?? Jag lånar en av en kompis nu som det står 17,5 N och +3 under kåpan på. 17,5 är ju uppenbarligen sitsstorleken, men "N"? Finns det olika djup kanske på sitsen? +3 har säkert med vidden att göra, men vad motsvarar det då i grader ungefär, eller tum?

Fantastiskt härligt stoppadde bossor och stor fin anläggningsyta, plus att jag gillar den extra stoppningen på kåpan.

Skall rida i den imorgon.

Sv: Equipe Island

17,5 N och +3

17,5 är tumstorl. Men det visste du ju redan.
N står för Normal kåplängd.
+3 Är bomvidden.

Hoppas det hjälpte dig lite.:)

Tack! Det hjälpte lite som sagt. :-)

Vet du vad +3 motsvarar för vidd om man jämför med "standardmått" dvs. 32" osv. även om det nu är ganska varierande mellan märkena hur vid en 32" är beroende på hur man mäter. Glömde fråga om det finns olika varianter av Islandsmodellen, dvs om bommen kan vara olika mycket svängd, eller om knästöden kan fås i olika storlekar.

Senast ändrad:

Har ridit i den idag och den kändes överlag bra, frånsett att sitsen var för stor för mig och att jag hade velat ha stigläderfästena lite längre bak, plus knästöden ännu närmre benen om ni hänger med på vad jag menar. Men den hör till de bättre jag provat så det kanske blir en sån ändå, den verkade ligga bra på hästen, frånsett att den var för vid.

Vet någon hur mycket det skiljer mellan de olika storlekarna? Hur vid är den i storlek +1,5 på ett ungefär i grader eller tum? Har hittat några begagnade i den storleken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Nu har jag letat efter en ny sadel i över ett halvår. Vill egentligen helst rida bomfritt, men har inte hittat någon som ger mig riktigt...
Svar
15
· Visningar
2 993
Senast: Linisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka